Pedig a dolog egyszerű - sok fejlesztő olyasmit szeret fejleszteni, amin nyerhet is...
Az MMO biznisz ugyanis igencsak halad. A Gamesindustry.com felmérése szerint az MMO játékosok száma elérte a 46 milliót az USÁban, ezek 46 százaléka (mintegy 21 millió játékos) fizetett azért, hogy online játszhasson - a maradék, mintegy 25 millió ingyen játszik. Az átlagos fizetős MMO játékos 15 dollár 10 centet költ havonta.
A legtöbb játékossal rendelkező MMO-k listáján a World of Warcraft az első. Ezt a Neopets és a Club Penguin követi. A Top 5-öt a Disney ToonTown és a RuneScape zárja.
A 3,8 milliárd bevételt másképp is részletezték: 47 százalékát 81,8 milliárdot) havi előfizetésekre költötték, 15 százalékot ( 580 milliót) éves előfizetésekre fizetnek. Az összes elköltött pénz 19 százalékát (740 milliót) virtuális fizetőeszközökre, 8 százalékát (280 millió) direkt mikrotranzakciókra 11 százalékát (400 millió) a dobozos termék megvásárlására vagy a kezdeti letöltésnél költötték el.
A jelentés szerint a második legnagyobb MMO piac az angol, ott 270 millió dollárt kötöttek 2009-ben - ebben az országban mérték a legnagyobb százalékot a mikrotranzakciókból (19 százalék, 51 millió dollár).
Németország (250 millió), Franciaország (220 millió) és Hollandia ( 65 millió) költötték a legnagyobb métékben pénzüket virtuális fizetőeszközökre (több, mint 26 százalékot). Belgium (55 millió) a legmagasabb százalékban adott ki pénzt havi és éves előfizetésekre (53 százalék és 20 százalék).
A felmérés grafikus eredményei: