Kezdetben egy autóéval vetekedő áron volt kapható a C64, akkoriban példátlan játékhangulatot biztosított és sok helyen nem csak játékra, hobbi programozásra de munkára is használhatónak bizonyult. A gép alapvetően szöveges módban indult, a C64 BASIC V2.0-val, igazi operációs rendszer (akkoriban CP/M vagy DOS) nélkül. A hang és grafika kihasználásához gépi kódú (assembly) programozásra vagy a BASIC nyelv kiterjesztésére volt szükség (pl. Simons' BASIC).
A legnagyobb varázsa természetesen a játékoknak volt, több, mint 10 000 szoftver jelent meg C64-re és ennek túlnyomó hányada játék. A mai 1st person nézetes, perspektivikus megjelenítésű akció- és kaland csodák helyett inkább a platform, maze, űrhajós-szkrollozós alkotások domináltak, de nagy keletje volt az egészen szöveges, a kalandra koncentráló alkotásoknak is. Persze nagy sikerük volt az autóversenyes, kvázi-3D-s alkotásoknak is.
Az irányítás jellemzően nem gamepad-del, hanem botkormánnyal (Joystick) történt, a kategóriagyőztes QuickShot II dizájnja a nevetségességig hű az eszköz angol elnevezéséhez. Sok sport témájú játékszoftver (pl. Summer Games) gyártójának vélhetően szerződése volt a joystick gyártókkal, így a játékban csak a hardver minél erőteljesebb, ütemes tönkölésével lehetett eredményt elérni.
Ma már persze ezeket a játékokat akár egy böngészőben is ki lehet próbálni. Ha kíváncsi vagy a részletekre és további érdekességekre, akkor a PC World cikkéből mindent megtudhatsz, kattints ide!