2014 a versenyjátékokat tekintve is egy különleges év volt, ugyanis hosszú idő után először hagyott ki egy évet a Need for Speed sorozat, megjött a műfaj eddigi egyetlen PlayStation 4-exkluzív képviselője, a Driveclub, a Mario Kart 8 megint lenyűgözte a Nintendo-fanokat, a Ubisoft is beszállt a buliba a The Crew-val, de végül a Forza Horizon 2 volt az, ami mindent vitt. Tanúi voltunk csúfos bukásoknak (MX vs. ATV Supercross, F1 2014) és nagy meglepetéseknek (Assetto Corsa). Valószínűleg az idei évre is jut mindkettőből, de nagyon szeretnénk, hogy az alábbi öt (plusz egy) cím ne bukjon el.
Project CARS (Megjelenés: 2015. március 20. Platformok: PC, PlayStation 4, Xbox One)
Ha az ember egy nagy ígéretekkel teli projektbe fog, akkor nagy esély van arra, hogy nem tudja magát tartani előzetes terveihez. A Slightly Mad Studios az utóbbi (és elkövetkezendő) évek egyik legszebb, leglátványosabb versenyjátékát készül elhozni nekünk a Project CARS képében, ami eredetileg tavaly jelent volna meg, de ahogy az a közösségi finanszírozással megvalósuló játékok esetében lenni szokott, a csapat úgy látta, hogy volna még min dolgozni. A céljuk egy valósághű szimulátor megalkotása, melyben több kategóriában versenyezhetünk, de mi választhatjuk meg, hogy a motorsportok mely ágában indulunk. A játék támogatja mind az Oculus Riftet, mind a Project Morpheust, de a Microsoft kicsit más megközelítést használó szemüvege, a HoloLens alighanem kimarad. A Wii U megjelenés még kérdéses.
Gran Turismo 7 (Megjelenés: 2015. Platformok: PlayStation 4)
A Microsoft nem teketóriázott, az Xbox One megjelenésével egyidőben kiadta a Forza Motorsport sorozat új részét, a Forza 5-öt, majd körülbelül egy évre rá a Forza Horizon 2-t, és azt is tudjuk, hogy már készül a Forza Motorsport 6, amiben várhatóan még idén elmerülhetünk. Ezzel szemben a Polyphony Digital 2013 decemberében, amikor a PlayStation 4 már megkezdte térhódítását, még PS3-ra készítette el a Gran Turismo 6-ot, és hiába vártunk egy felújított változatra, hogy az első teljesen újgenerációs rész megjelenéséig legalább azzal kitölthessük az időt, csak nem akart jönni. Egy ideje tudjuk, hogy készül a Gran Turismo 7, de a részletek még ködösek, a Polyphony pedig nem arról ismeretes, hogy kapkodná magát. Az is lehet, hogy idén sem látunk belőle egy trailernél vagy pár képnél többet, de hosszú még az év, reménykedünk. Egyébként annyi biztos, hogy az autók száma csak nőni fog, a PS2-korszakból megmaradt standard járműveket sem dobják ki, ami azért PS4-en már erős határeset.
Ride (Megjelenés: 2015. március 20. Platformok: PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4)
Tavaly két említésre méltó motoros játék jött (MotoGP 14, MXGP: The Official Motocross Videogame), mindkettő az olasz Milestone-tól, és hogy, hogy nem, a Ride-ot is ők készítik. Nem lennénk elkeseredve, ha felerősödne a verseny, mert bár játékaik élvezetesek, messze nem tökéletesek, és egy kicsit a Ride-dal kapcsolatban is szkeptikusak vagyunk emiatt; de tegyük félre az előítéleteket, és koncentráljunk csak az ígéretekre. A játékban több mint 100 licencelt, tuningolható motor nyergébe pattanva száguldozhatunk városok, vidéki tájak és történelmi versenypályák aszfaltjain, illetve egy titokzatos extra pályán, amit „csak a legjobbak fognak tudni teljesíteni”. Ha a Milestone hozza a tőle megszokott minőséget, már boldogak vagyunk, ha felülmúlja magát, akkor elégedettek is.
F1 2015 (Megjelenés: 2015. Platformok: PC, Xbox One, PlayStation 4)
Erről ugyan még kevesebbet tudunk, mint a Gran Turismo 7-ről, de talán méginkább kíváncsiak vagyunk rá. Az F1 2014 amolyan „oké, adjunk ki idén is egy F1 játékot, na de majd jövőre megmutatjuk!” alapon jelent meg, nem is hozott sok számottevő újdonságot, igazából már a Codemasters is inkább az idei játékra készült, aminek egyelőre még végleges neve sincs, csak annyi biztos, hogy valamikor korábban, várhatóan az aktuális Forma-1 szezon közepe táján jelenik meg (a szezon március 15-én indul, és mivel még tényleg semmit nem tudunk a játékról, nagyon meglepődnénk, ha addig megjelenne), és élőben frissítik az állásokat. Vajon sikerül a Codemastersnek újra dobbantania, vagy az F1 játéksorozat is pihenőpályára kényszerül?
Wreckfest (Megjelenés: 2015. tavasz. Platformok: PC)
A FlatOut játékok (legalábbis az első két rész) örökre emlékezetesek maradnak számunkra, és mindvégig hálásak leszünk a BugBearnek miattuk. Bár a sorozat pályája valószínűleg véget ért, szellemi utódként jön a Next Car Game: Wreckfest, mely a FlatOut elemeit a Destruction Derbyvel és a Street Roddal ötvözi. Érdekes egyveleg, de ami számunkra fontos, hogy a hagyományos versenyek mellett indulhatunk roncsderbiken, és nem kell vigyázni arra, hogy a fényezés vagy egyáltalán a karosszériaelemek megmaradjanak eredeti pompájukban – viszont arra igen, hogy valahogy elérjük a célvonalat. Jelenleg Early Accessben vásárolható meg, de a teljes változat megjelenése sincs már messze. Reméljük.
(+1) Need for Speed: No Limits (Megjelenés: 2015. Platformok: iOS, Android)
Idén legalább egy NfS-t kapunk, még ha az egy kicsit ki is lóg a többi közül. A Need for Speed: No Limits egy okostelefonokra és táblagépekre megjelenő free-to-play cím, melyet a Real Racing játékokat is jegyző Firemonkeys készít. Megint egy fiktív városban, Blackridge-ben járunk, amit viszont nem térképezhetünk fel szabadon. Fejlleszhetjük, kívül-belül tuningolhatjuk járműveinket, miközben hagyományos versenytípusokat teljesítve egyre feljebb haladunk a szinteken. A koncepció nem mutat semmi újat, de felidézi a Need for Speed sorozat második aranykorát, az Underground és Most Wanted játékokét. Kíváncsian várjuk.
További toplistáinkat "2015 legjobban várt játékai" aloldalunkon találjátok.