Az elmúlt másfél év bizonyította, hogy zombiból sosem elég. Filmes és videojátékos téren is csak úgy ömlött a tartalom, a The Walking Dead még mindig a világ egyik legnépszerűbb sorozata, a PC vagy a konzol előtt ülve pedig a sokan azon tanakodnak, ma épp melyik túlélő csodát vigyék el egy körre. Furcsa párhuzamot lehetne vonni az ilyen stílusú játékok és a legnépszerűbb Early Access/alfa/béta projektek közt, ezekre a projektekre ugyanis általában még a fejlesztés korai szakaszában lecsapnak a játékosok, hogy virágzásának egyetlen pillanatáról se maradjanak le.
DayZ (Platformok: PC, PlayStation 4, Megjelenés: 2016, Béta: 2015 vége)
Természetesen nem mehetünk el szó nélkül a DayZ mellett, amely gyakorlatilag csúcsra pörgette a Steam Early Access programját. Bár továbbra is csak alfa stádiumban jár, Dean Hall játéka (aki egyébként már Új-Zélandon dolgozik az új stúdiójával) immár több mint 3 millió játékossal büszkélkedhet. A fejlesztés viszonylag lassan, a legtöbbek szerint túl lassan halad, ám az utálkozó kommentelők nagy része soha ki sem próbálta a játékot. A DayZ-t egyszerűen divat lett bántani, pedig akik játszottak vele, azoknak a nagy része a mai napig játszik, vagy legalábbis örömmel gondol vissza a DayZ-ben töltött időkre. Egy ideig nálunk is pörgött a Miss DayZ Sofőrje stream (ki tudja, lehet, hogy hamarosan visszatér?), és bár azóta jóval kevesebb időnk jut játszani mint szeretnénk, a béta rajtjánál, de legkésőbb a hivatalos megjelenéskor biztosan visszatérünk majd.
H1Z1 (Platformok: PC, PlayStation 4, Xbox One, Megjelenés: 2015)
A SOE játéka a DayZ sikerén felbuzdulva hasonló játéktechnikai megoldással, de teljesen eltérő üzleti modellel került a játékosok elé alig pár héttel ezelőtt. A megjelenéskor free-to-play modellt követő játék alfájába most 20 dollárért csatlakozhatunk be, és bár az első napokban komoly gondok voltak a szerverekkel, mostanra rendeződött minden. A megjelenést követően hatalmas botrányt kavartak az úgynevezett air dropok, amelyeket megvásárolva a játékosok extra tárgyakhoz juthattak. A megjelenés előtt a SOE többször is hangoztatta, hogy ez nem egy pay-to-win játék, nem lehet fegyvert venni, erre mit talál az egyik első vásárló? Hát persze hogy egy AK-t meg 3 tár lőszert. A SOE gyorsan vissza is fizette a pénzt mindazoknak, akiknek baja volt ezzel, a csalókat azonban még mindig nem sikerült teljesen kipurgálni, így néhány magát Kupidónak képzelő és az égből nyilazó játékos továbbra is ellehetetleníti a többiek dolgát.
Fortnite (Platformok: PC, Megjelenés: 2015)
Az immár Cliffy B nélkül dübörgő Epic Games sokáig hallgatott magáról, mígnem előálltak a kooperatív Fortnite ötletével, amit valahol a Minecraft-Left 4 Dead síkon tudnák elhelyezni. A játékban a napszakok dinamikus változása jelenti a legnagyobb kihívást, hiszen míg nappal gyűjtögetünk és erődöt építünk, éjjelente az általunk biztonságosnak hitt falak mögé bújva kell átvészelnünk reggelig, miközben halomra lőjük az életünkre törő szörnyeket. A játékban különböző karakterosztályok közül választhatunk, így lesz aki az építkezésben, lesz, aki a felfedezésben jó, és természetesen támogató és halálosztó karakterekre is számíthatunk. A Fortnite első alfája a napokban zárult, de hamarosan indul a következő kör, így ha kipróbálnátok az egyik első Unreal Engine 4-et használó játékot, mindenképp érdemes feliratkozni.
The Forest (Platformok: PC, PlayStation 4, Megjelenés: 2015)
A 2013 végén bejelentett, eredetileg PC-exkluzív The Forest kétség kívül a világ egyik legszebb, ha nem a legszebb túlélő horror játéka. A Unity 4-gyel készülő, a napszakok és az időjárás dinamikus változását kihasználó csodába a rajongók kérésére került be a kooperatív mód, így már egyszerre többen is szembenézhetünk az erdő rémisztő teremtményeivel. A decemberi PlayStation Experience-en bejelentették, hogy a The Forest PlayStation 4-re is ellátogat, így a kannibálok elleni harcot a Sony konzolján is felvehetjük. A fejlesztőcsapat gőzerővel dolgozik a játék csinosítgatásán, folyamatosan érkeznek a patch-ek, így alig várjuk, hogy végre teljes pompájában is megcsodálhassuk az Endnight Games játékát.
7 Days to Die (Platformok: PC, Mac, Linux, Megjelenés: 2015)
A DayZ és a Minecraft szerelemgyermekeként beharangozott indie csoda egy pillanat alatt robbant be a köztudatba, még a GameStart ZombiFest sorozatában is készítettünk róla egy epizódot, ami ugyan túl sokat nem mutatott meg a játékból, a fizika komolyabb mértékű hiányát jól bizonyította. A 7 Days to Die egy bizonyos szintig megtartotta a Minecraft blokkos rendszerét, de sok ponton azért elrugaszkodott tőle, a craftolás viszont megmaradt. A legutóbbi nagy frissítésről karácsony környékén számolhattunk be, amikor is olyan, zombiapokalipszisben teljesen haszontalan dolgok mellett, mint a barkácsbolt vagy a gyógyszertár, végre bekerült a sör is, így mostantól ha elegünk van, leihatjuk magunkat a sárga földig. Kíváncsian várjuk, hogy a kis csapatnak végül mit sikerül majd összetákolnia a rendelkezésükre álló rengeteg építőkockából, hiszen a Minecraft felhasználói bázisából kiindulva valószínű, hogy erre is lenne igény.
Ti mivel egészítenétek még ki a listát? Ha kíváncsiak vagytok, hogy szerintünk miért lesz érdemes 2015-ben gamernek lenni, akkor látogassátok meg az idei év legjobban várt játékainak szentelt aloldalunkat és böngészgessetek a cikkek között.