Ha valaki rendelkezik egy jó MMO-ötlettel, annak most érdemes belevágni a megvalósításába. Egy felmérés szerint a következő 5 évben 800 millió dollárról 3 milliárd dollárra bővül az MMO-k globális piaca.
Az DFC Intelligence által január és február között, 5000 játékos megkérdezésével és 7 évre visszamenőleg begyűjtött, a virtuális javak adásvételének adatai elemzésével készült felmérés most nyilvánosságra hozott részleteiből kiderül, hogy az Ázsiában már bekövetkezett „MMO-bumm" a következő néhány évben éri el Európát és Észak-Amerikát, ami az öt éven belüli már említett felértékelődést fogja eredményezni. A válaszadók 88%-a kérdésre elárulta, hogy vásárolt már online, digitális tartalmat, mint zenét, filmet vagy játékot, 60 százalékuk pedig azt is bevallotta, hogy fizetett már olyan in-game tartalmakért, ami nem minősül teljes értékű játéknak. Ebben pedig elévülhetetlen érdemei vannak a free-to-play MMO-knak, melyek bár ingyenesek, a valódi játékélményért bizony sok ingame itemet kell vásárolnunk. És nektek mennyi pénzetek bánja már a nyakló nélküli digitális vásárlást?