Hirdetés

2007 12 legfontosabb játékipari eseménye

|

Az év eleje mindig a nagy visszatekintések ideje, itt, a GameStar Online-on sincs ez másképp. Alábbi kis összeállításunkban hónapról – hónapra elevenítettük fel 2007 legnagyobb játékipari eseményeit.

Hirdetés

Január - Tarol a Burning Crusade
Hogy miért januárra időzítette a Blizzard a Burning Crusade megjelenését, azt máig sem tudjuk. A WoW fanatikusokat persze sem a karácsonyi nagy költekezés, sem a rossz időjárás nem tartotta vissza attól, hogy mérföldes sorokban várakozzanak a boltok előtt már nyitáskor. 2.4 millió dolláros első napi bevételével a Burning Crusade minden várakozást felül múlt - mi lesz itt vajon a Wrath of the Lich King megjelenésekor?

 

1.jpg

 

Február - A nagy Riccitiello - EA összeborulás
Az év talán első igazán komoly üzleti eseménye volt John Riccitiello visszatérése az EA-hoz. A kreatív igazgató Mark Rein-hez hasonlóan karizmatikus személyisége a játékiparnak, nyilatkozataival gyakran találkozhatunk az online siteok címoldalain. Riccitiello az elmúlt hónapokban felszólalt az unalmas játékok ellen, kritizálta a jelenlegi árképzési rendszert, és kikiáltotta a next-gen virágkorát is - nagy szavakban tehát már az EA-nál sincs hiány...

 

2.jpg

 

Március - Jack Thompson: a végítélet?
Amikor a nyúl viszi a puskát: a Take Two márciusban megelégelte, hogy Jack Thompson minden lehetséges eszközzel igyekszik akadályozni a munkájukat. A kiadó és Jack sokadik különmeccse végül egy egészséges kompromisszummal zárult: „minden játékosok védőszentje" ígéretet tett, hogy befejezi állandó vádaskodását, cserébe a srácok pedig elálltak a pertől. Az ügy persze nem ért itt véget, ezt mindannyian tudjuk, de a lényeg akkor is az, hogy minden áskálódás ellenére jókat játszunk majd a GTA IV-el.

 

3_1.jpg

 

Április - A Rock Band hisztéria
A Guitar Hero nem elég! A Harmonix éppen ezért a második rész után egy új irányvonalon haladt tovább, és megálmodta a Rock Band-et! A dobbal, basszusgitárral, és énekessel kibővülve immáron komplett virtuális zenekart alapíthattunk baráti körünkben. Sajnos amennyire jó volt az ötlet, annyira kudarcba is fulladt a projekt: az amúgy is borzalmasan alacsony eladásokat csak tovább rontotta a perifériák gyenge minősége, miközben a Guitar Hero III elképesztő sikereket ért el.

 

4_1.jpg

 

Május - A Blizzard bekeményít: StarCraft II!
Jelentettek be idén szép játékokat, jelentettek be idén jó játékokat, de az év első igazi szenzációja májusra esett. A Blizzard hosszú, idegtépő hallgatás után, persze cseppet sem váratlanul végre hivatalosan is bemutatta a StarCraft 2-t! A játék, ami Koreában emberek tízezreit szegezi a TV elé, hamarosan folytatódik - a hír senkit sem hagyott hidegen. Sokan előre temették, sokan már most ajnározták, de az biztos, hogy a Blizzard eddig nem sokszor okozott csalódást...

 

5.jpg

 

Június - Manhunt 2: A véres igazság
Az első rész tapasztalataiból kiindulva a politikai élet önjelölt játékellenes kereszteslovagjai már a megjelenése előtt kígyót-békát kiáltottak a Manhunt 2-re. Az ESRB döntése alapján a Rockstar játéka „18 éven felülieknek" besorolást kapott, a kiadó pedig elkészített egy vágott változatot is, ám több ország megtagadta még a finomított verzió forgalmazását is. A botrány persze azóta is gyűrűzik tovább, remek ingyenreklámot szolgáltatva a Manhunt 2-nek.

 

6.jpg

 

Július - Végre élvezetes az Xbox 360?
A Microsoft következő generációs konzoljának megjelenését igen sok technikai probléma árnyékolta be, a legemlékezetesebb ezek közül talán a „red ring" fantomnevű hiba. A három, vörösen villogó led tudatta ugyanis a felhasználókkal, hogy bizony egy időre vége az önfeledt játszadozásnak. Az óriáskiadó persze ingyenes cserével és három évre meghosszabbított garanciával próbálta jóvátenni bűneit, de ettől függetlenül sokak beléjük vetett bizalma rendülhetett meg...

 

7.jpg

 

Augusztus - Sokkol a Bioshock
Az augusztusi fülledt melegben szinte az egész világ Bioshock lázban égett, s miután sikerült kibekkelni a megjelenésig, mindenki nagyon kellemesen csalódott. A játék nemcsak kritikailag, de az eladásokkal is hatalmas sikert aratott (a néhány emlékezetes szoftveres kellemetlenség ellenére), mára több mint 2 millió játékos barangol ebben a csodálatos világban. Az időközben szétesett fejlesztőcsapat egy része pedig már gőzerővel hegeszti a folytatást...

 

8.jpg

 

Szeptember - Master Chief büntet
Bátran kijelenthető, minden idők legnagyobb marketingkampánya övezte a Halo 3 megjelenését. A hatalmasra duzzadt Master Chief kultuszt kihasználva a Microsoft rengeteg ötletes reklámmal és rendezvénnyel népszerűsítette a játékot. Csak a magyarországi debütálást nézve is sikerült nagyot alkotniuk: egy kiválóan megszervezett rendezvény, és egy hatalmas Master Chief szobor felavatása várta a rajongókat a Halo 3 hazai megjelenésének éjjelén.

 

9.jpg

 

Október - Az EA bevásárol
Az EA legnagyobb 2007-es húzása egyértelműen a Bioware / Pandemic duó bekebelezése volt. A 860 millió dolláros tranzakciónak köszönhetően Riccitelloék rendkívül erős címekre (Jade Empire, Mercenaries, Dragon Age...), valamint nem mellesleg két igen tehetséges fejlesztőstúdióra tettek szert. Persze a konkurencia válaszára sem kellett sokat várni, görgessetek csak tovább decemberhez...

 

10.jpg

 

November - A nagy GameSpot botrány
Nagy bajban az egyik legnépszerűbb gamer site, a GameSpot! Miután Jeff Gerstmann szerkesztő tízből mindössze hat pontot ítélt a játéknak, majd videótesztjében is erősen kritizálta a Kane & Lynch-et, hamarosan távozni kényszerült posztjáról. Az ügy pikantériája, hogy az oldal hatalmas reklámbevételt köszönhet az Eidosnak, akik pedig éppen a fent említett program forgalmazói, és vélhetően erős nyomást gyakoroltak a tulajdonos CNET-re. Mind kollégái, mind a játékipar tagjai kiálltak Jeff mellett - a GameSpot és az Eidos pedig sokak szemében vesztette el hitelét..

 

11.jpg

 

December - Activision & Vivendi
Mint friss szerelmespár, karcolta be nevét minden lehetséges helyre a két óriáscég. A majdnem 19 milliárd dolláros egyesülés egyben elképesztő brandek központosulását is jelentette: Warcraft, Starcraft, Call of Duty, Guitar Hero. Az EA-nak tehát erősen, két csomóval kell felkötnie az alsóneműjét, ha lépést akar tartani az Activision - Blizzard-dal. A hangzatos név egyébként csak az üzleti szféra számára érdekes, a cégek ugyanis nem fognak beleszólni egymás (például a Blizzard) projektjeibe.

 

12.jpg

 

Utóirat: Válogatásunk természetesen félig-meddig most is szubjektív szempontok alapján nyerte el végleges formáját. Nyilvánvaló, hogy számos emlékezetes eseményt lehetne még kiemelni az idei évből, ám a fenti 12 történet mindenképpen beírta magát valamilyen formában a játékipar történelemkönyvébe.


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)