A SOE készülő sandbox játékának poszt-apokaliptikus világa nem áll meg a kisvárosi méreteknél. A H1Z1 fejlesztői hatalmas bejárható területet terveznek, amelyet a játék során folyamatosan bővítenek majd, így egyre nagyobb világban kell szembenéznünk a veszélyekkel.
John Smedley, a SOE feje elmondta, hogy olyan rendszert fejlesztenek, amellyel könnyen és gyorsan bővíthetik majd a bejárható területek méretét, így folyamatosan alkalmazkodhatnak a játékosokhoz. „A Planetside 2 esetében elrontottuk a dolgokat. Több kontinenst is felépítettünk anélkül, hogy tudtunk volna, mi működik és mi nem. Most máshogy lesz, okosabban csináljuk" - mondta Smedley.
A fejlesztők szeretnék, ha a játékosokban erősen munkálkodna az elszigeteltség és kiszolgáltatottság érzése, ahol egy falevél rezzenése is ijesztő lehet. „Egy másik játékos felbukkanásakor elbújsz, mert jobb a békesség. Ha tömegével mászkálnak a játékosok, az nem adja vissza túl jól a világvége hangulatot" - tette hozzá.
„Már az Early Access indulásakor is hatalmas lesz a térkép, amit folyamatosan bővítünk majd, így a játékosok újabb és újabb részeket járhatnak be. Egyelőre nem tudjuk, hány játékos fér majd el egy szerveren, de ahogy nő a bejárható terület, úgy emeljük majd ezt a limitet is. És ha játékosokkal nem is sűrűn találkozol, zombik bőven lesznek."
Smedley szerint a H1Z1 hamarosan játszható lesz, de hogy pontosan mennyire hamar, azt egyelőre nem tudjuk.. Az Early Access hozzáférés előreláthatólag 20 dollárért lesz kiváltható, míg megjelenés után ingyenesen játszhatjuk majd (mikrotranzakciókkal, persze).