Egy jó játék esetén nem csak a gamereknek, hanem a fejlesztőknek is megterhelő időszak a várakozás (jó, mondjuk egy rossz játék is esetén is paráznak a fejlesztők, de azért ott ez érthető). Sam Houser, a Rockstar Games egyik alapítója a Sunday Timesnak adott interjújában a játékfejlesztésről, nehézségekről és a játékok jövőjéről beszélt.
Houser elmondta, mennyire szerencsésnek érzi magát, hogy annak idején jókor és jó időben „szállt fel erre a vonatra”, és hozzátette, hogy a videojátékok olyan, szinte végtelenül bővíthető lehetőségeket biztosítanak, amelyeket semelyik másik médiumra nem jellemzők. Ráadásul még mindig nem látjuk a határokat. Még úgy sem, hogy a GTA 5 a világ legdrágább játéka egyébként.
Arról beszélve, hogy a Rockstar Games igyekszik évente kihozni egy-egy új játékot, Houser elárulta, hogy a cég alapfilozófiája szerint 40 font rengeteg pénz egy csipetnyi szórakozásért, ezért nekik folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy érdemesek erre a bizalomra.
„Ez az időszak számunkra is teli van izgatottsággal és szenvedéssel” – tette hozzá. „Egy játék fejlesztése nem könnyű munka. Minden játékunkkal azért küzdünk, hogy kitoljuk saját határainkat, és nem tudom mennyire elfogadott ez az elképzelés, de szerintem ennek így is kell lennie. Fájnia kell.”
A céget érintő botrányokat illetően annyit mondott Houser, hogy szerinte a játékosok egyre érettebbek, akik képesek befogadni a komolyabb témákat, és bár manapság nagyobb figyelem fordul a játékokra, még legalább 10-20 év kell ahhoz, hogy a társadalom teljes elfogadását élvezze ez a médium is. „Fejlődünk mi is, de a változások nem egyik napról a másikra történnek” – tette hozzá Houser.