Mielőtt még az elmúlt napok során megismertük volna a Gears of War 4 új karaktereit, február végén a The Coalition Studio első számú embere, Rod Fergusson a játék teljesítményéről nyilatkozott, miszerint a Gears of War: Ultimate Edition megtanította nekik, hogy milyen többjátékos játékélményt alkotni 60 fps-sel, ezeket az értékes tapasztalatokat pedig a Gears of War 4 fejlesztésekor is felhasználják.
Hogy ez mennyire igaz, azt a Game Informernek adott nyilatkozatában válaszolta meg Fergusson. Elárulta, hogy a játékosoknak nem kell aggódnia az Xbox One-verzió teljesítménye miatt: a Gears of War 4 kampánya stabil 1080p-t és 30 fps-t tud majd felmutatni, míg a multiplayer esetében már az utóbbi érték duplájáról, 60 fps-ről beszélhetünk magabiztosan.
További érdekesség még, hogy mikor rákérdeztek Fergussonnál a PC-s portra, a stúdió vezetője szimplán csak ennyit válaszolt: "lehetséges". A Microsoft heves Windows 10-felé nyitását elnézve nem lennénk meglepve, ha hamarosan a Gears of War 4 kapcsán is hivatalosan bejelentenék a PC-s változatot.