Nem tudni pontosan, hogy mi történt, de egyszer csak feltűnt a világhálón a Sims 4 bemutatója, nem kevés képpel megfejelve, amelyeket természetesen mi is megosztunk itt és most veletek.
Persze nyammoghatunk - kötelező köröket futva - azon is, hogy "kit érdekel még manapság ez?", vagy "már megint egy bőr a rókáról", de ez olyan, mint a Call of Duty: szidják és megveszik. Május elején jelentették be a The Sims 4-et, a Maxis akkor csak annyit mondott, hogy 2014-ben folytatódik a sorozat, minden szebb és jobb lesz, puszi a hasatokra. A gamescom lett volna az a hivatalos fórum (illetve lesz is, hiszen még papíron nem is beszélünk semmiről), ahol kicsit több minden kiderül, de kiszivárgott elég sok információ, kicsit csacsoghatunk róla, hogy milyen is lesz a The Sims 4. Mert ugyan az Electronics Arts még nem erősített meg semmit, azért nem nehéz azt gondolni, hogy ilyen lesz.
Tehát - mint minden prezentáció - most is azzal kezdünk, hogy a The Sims 4 egy olyan életszimulátor, amelyet még soha és senki nem. Tehát a nemrég bejelentett The Sims 3 kiegészítőket el is lehet felejteni, ilyet még nem láttatok úgysem. Építhetünk egy egyedi világot, rendezhetjük mások életét, kukkolhatjuk őket - vagyis az alapok természetesen nem változnak. Személyre szabhatjuk a Simeket teljes mértékben, külsejüket, személyiségüket, stílusjegyeiket, járásukat, személyes kapcsolataikat. Egyedi környezetet teremthetünk nekik, olyan otthont, amilyet csak szeretnénk - itt nem kap senki idegrohamot, ha lila falak, rózsaszín vázák, bézs kanapé, türkiz házi-mozirendszer, egy húsevő növény és egy orrát túró tibeti szerzetes alakú kerti törpe alkotja a nappalit. A tied, te bajod.
Ami kicsit érdekesebb, az a döntés jelentősége, amely minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bír a játékmenet során. Most már nem csak arról van szó, hogy a Sim adott időközönként követeli a táplálékot, vagy maga alá piszkít, ha nem küldjük el pipikélni. Sokkal komplexebb személyiséggel rendelkezik karakterünk (amelyet általunk választott személyiségjegyei határoznak meg), ezeket ki is fejezi majd, hogy árnyaltabb, okosabb döntéseket hozhassunk. A multitasking lényegesen fontosabb itt, egyszerre több mindenre kell figyelnünk, az életfeladatok mellett a napi igények, az inspirációk, az álmok, a személyes kapcsolatok is fontos szerepet kapnak, de még az emlékek is meghatározóak lehetnek abban, hogy az általunk irányított Simek hogy érzik magukat, mire vágynak, mit érnek el a játékmenet során.
A "Create A Sim" és az otthonépítés funkciók tehát lényegesen több lehetőséget rejtenek, de erről egyelőre nem lehet többet tudni, leginkább csak a marketinges bullshit tölti meg a kiszivárgott szöveget, ami még érdekes konkrétum, az a folyamatos bővülés lehetősége. Egyrészt különféle feladatok teljesítésével jutalmakat nyithatunk meg (új cuccok természetesen), másrészt közösségi lehetőségeket is tuszkolnak a játékba, vagyis megoszthatunk minden általunk megálmodott dolgot másokkal, így gyakorlatilag sosem ér véget az egyéni világok találkozása, egymást inspiráló önjelölt kisistenek játszótere lesz a The Sims 4.
A VG24/7 EA-s forrásra hivatkozva azt is hozzáteszi, hogy a játék nem igényel majd folyamatos internetkapcsolatot, így várhatóan a SimCity féle hisztivel sem kell számolnunk, amely feltehetően sok játékost nyugtat meg. A nagy igazság persze majd a gamescom keretében várható, egyelőre be kell érnünk ezekkel a pletykákkal, de nagy esély van arra, hogy hivatalosan is pontosan ugyanez hangzik majd el, csupán még több marketing alapú semmitmondással fűszerezve.
Ezzel együtt nem kétséges, hogy jövőre megint nagyot kaszálnak majd, mert minden sablonosság és divatos fanyalgás ellenére a rajongók összetörik majd a malacperselyt negyedszerre is, ha arról van szó, hogy életek urai lehetnek. Ez olyan isteni adottság.