Nagyon szeretek a 1C Company csapatához ellátogatni a gamescomon, mivel szerintem követendő példa az, ahogy a srácok kezelik ezeket a prezentációkat. A velük eltöltött nagyjából egy óra úgy indul, hogy pár mondat erejéig végigpörgetik az összes játékukat, amit kihoztak a rendezvényre, majd megkérdezik az embert, hogy melyek érdeklik ezek közül a leginkább. A kiválasztott címeket részletesebben is bemutatják, majd ha ezzel végeztünk, gyorsan a kezünkbe nyomnak egy loottal bőségesen megtöltött hátizsákot és a kihelyezett gépekhez vezetnek.
Ekkor következik az igazi móka, ugyanis az előbb bemutatott játékaikat ott helyben ki is próbálhatjuk és mivel végigzongoráztuk az egész felhozatalt, biztosan csak a számunkra legrelevánsabb címek elé fogunk lecsücsülni. Minden játék mellett gubbaszt egy fejlesztő is, aki készségesen mesél az alkotásáról. Nekem idén a Stygian: Reign of the Old Ones keltette fel leginkább az érdeklődésemet. Olyannyira, hogy végül szinte csak ezzel a játékkal töltöttem el a rendelkezésemre álló időt, annyira jól eltalálták a receptet, ami az első két Fallout epizód játékmenetét vegyíti HP Lovecraft világával. Este aztán a 1C Company bulijába már abban a Stygian pólóban érkeztem, amit az említett lootszütyőben találtam, ennek pedig a játék fejlesztője annyira örült, hogy azonnal le is fotózott. Aki persze nem ismerte a srácot és nem tudta összekapcsolni a játékkal, biztosan nem értette, hogy egy fejlesztő miért akar mindenáron lefényképezni egy random újságírót, de többek között az ilyen mókás kis szösszenetekért is olyan remek a gamescom.
Mint oly sok más hasonló kis gyöngyszemet, a Stygian: Reign of the Old Onest is a Kickstarter hívta életre: a játék fejlesztői 55 ezer eurót szerettek volna összekalapozni, de a Cthulhu-rajongók végül több mint 73 ezret dobtak össze nekik. Akkor persze még 2017 novemberi megjelenést terveztek, de tudni lehet, hogy az iparban a legkisebb címek tudnak a legtovább csúszni. A Stygian nyíltan merít az első két Fallout játékmenetéből, azokhoz hasonló izometrikus nézetet, párbeszédmetódust és harcrendszert használ, vizualitását tekintve viszont teljesen egyedi: gyönyörű kézzel rajzolt világként tárul elénk Arkham lepusztult városa, ahol már semmit sem érnek a régi világ hívságai. A papírpénz sem jó már semmire, az új fizetőeszköz a cigaretta lett.
A harcrendszer is a Black Isle klasszikusait eleveníti fel, akciópontok elköltésével támadhatunk és mozoghatunk a hatszögekre felosztott csatatéren. A kaland során mellénk szegődő segítők és cigiért bérelhető verőlegények is beszállnak majd az oldalunkon a bunyóba, ilyenkor természetesen az egész kis kompániát mi fogjuk irányítani. Akik szeretik H.P. Lovecraft írásait, garantáltan pillanatok alatt rákattannak majd a Stygianre is, a játék remekül visszaadja a Cthulhu-mítosz hangulatát. Érezhető az egész világot uralma alá hajtó káosz sötét szorítása az összes helyszínen, a misztukus és a parafaktor is a helyén van.
Szerepjáték révén többféle kasztból választhatunk az induláskor. Ezek azok a Lovecraft-féle archetípusok lesznek, amelyeket a többi Cthulhu videojátékból vagy akár társasból is jól ismerhetünk. Annál viszont, hogy felfedezőnek, bűnözőnek vagy épp arisztokratának állunk, sokkal izgalmasabb karakterünk hitbéli meggyőződése. Ennek függvényében fogjuk ugyanis visszanyerni a játék során elveszített épelméjűség pontjainkat. Ha például egy racionális karaktert indítunk, akkor kutatnunk kell a különféle mítoszok mögött meghúzódó tények után, ha viszont főhősünk inkább egy istenfélő ember, akkor a párbeszédek során a hittérítésre kell figyelni, ha meggyőzünk egy NPC-t arról, hogy higgyen Istenben, akkor ezért járnak a pluszpontok. Én egy humanista hős kreáltam, és elég sok pontot össze tudtam szedni, szóval érdemes alaposan megfontolni ezt a döntést.
A Stygian: Reign of the Old Ones PC-s demóját egyébként ide kattintva ti kipróbálhatjátok, elég csak a "Demó letöltése" gombra bökni. Előreláthatólag 2019-ben fog megérkezni a játék, pontosabb megjelenési dátummal sajnos még nem tudtak szolgálni a készítők.