A Civilization sorozat legutóbbi része, a Beyond Earth ugyan a téma tekintetében kifejezetten friss ötleteket emelt be a birodalomépítős sorozatba, a központi játékmenet szinte egy az egyben megmaradt ugyanolyannak, mint az ötödik számozott részben. A Firaxis így komolyan vette, hogy a Sid Meier's Civilization VI-ot komoly újdonságokkal dobják fel, ezekből pedig a gamescomon első kézből is kaptunk egy kis ízelítőt.
A 2K jazzkocsmát idéző üzleti standjából a nyugisabb előadóba lépve a játékon dolgozó csapat egyik tagja fogadta az újságírókat, hogy felvértezzen minket a szükséges tudással, mielőtt mi magunk is kipróbálhattuk magunkat a birodalomépítésben. Ismét kiemelte például a Civilization VI két legnagyobb újdonságát, a kerületekre lebontott, minden eddiginél összetettebb városokat és az aktív technológiai fejlesztéseket is. Ez utóbbiak azt jelentik, hogy népünk nem csak a különböző tudományos épületek fejlesztésével juthatnak közelebb egy-egy technológiához, vagy államigazgatási eszközhöz.
Hanem rengeteg különböző cselekedet van, amikkel nagyot dobhatunk egy-egy fejlesztés ütemén, például ha sokat hajózunk, gyorsabban fejlődnek az ehhez kapcsolódó technológiák, ahogy az első barbár egységek legyőzése is jó néhány kört megspórol majd az első lépésekből a katonai tech-fán. Megismerkedhettünk néhány új vezetővel is, akik a Sid Meier's Civilization VI-ban mutatkoznak be, így megtudtuk azt is, hogy a korábban leleplezett szkíták mellett az önálló Brazília egyik császára, II. Pedro is játszható lett, ahogy nekünk is megmutatták Barbarossa Frigyes játékbeli tulajdonságait. Csattanóként pedig az is kiderült, hogy a vallásoknak az új részben még nagyobb szerepe lesz, ugyanis a sorozat történetében először egy vallási győzelem is bekerül a Civ VI-ba.
Ezek után végre letelepedtünk a gépek elé és bár nem állt rendelkezésünkre túl sok idő, az kiderült, hogy az új Civilizationben minden kampány egy kicsit pörgősebben indul majd. Az aktív fejlesztések ugyanis szinte minden korai cselekedetünket így vagy úgy megjutalmazza a játék, a felfedezéstől kezdve az első farmunk megépítéséig. Ez pedig nem csak azt jelenti, hogy valamivel izgalmasabb kampánykezdetekre számíthatunk, hanem azt is, hogy érdemes már a játék legelején eldönteni, milyen irányba szeretnénk fejleszteni népünket és így azt is, milyen egyéniséget varázsolunk választott vezetőnkből.
Összességében tehát a sorozat rajongói nagyon is otthonosan mozognak majd a Sid Meier's Civilization VI-ban, de az újdonságoknak hála a sokadik kampányuk is friss élményekben és egyedi civilizációkban gazdag lehet. És az ilyesmit olyan jól esik leírni manapság.