Ahogy a Killer Instinct és a Ryse: Son of Rome esetében, úgy a Forza Motorsport 5 kapcsán is népszerű téma lett a mikrotranzakció. A főleg ingyenes mobiljátékok üzleti modellje szépen lassan begyűrűzött a "még több pénzt kicsikarni a fogyasztóból" gondolkodású kreatívok fejébe is, sokan azt gondolták, hogy a Microsoft kötelezte a fejlesztőket arra, hogy vezessék be ezt az egyébként nem túl népszerű, de mégis jól tejelő rendszert.
Dan Greenawalt, a Turn 10 Studios kreatív vezetője határozottan cáfolta ezt a felvetést, szerinte az emberek túlvariálják a Microsoft szerepét a játékok születésében. "Az igazság az, hogy bár a Microsoft alkalmazottja vagyok, mi egy külön szárny vagyunk. Saját céges kultúránk és munkamenetünk van. Az anyavállalat látja, hogy jól végezzük a munkánkat, és egyáltalán nem szól bele abba, mit hogyan csinálunk."
Ezzel együtt Greenawalt is látja, hogy a játékosok kezdenek ellenállók lenni a játékon belüli vásárlási lehetőségekkel szemben, de hozzátette: felesleges összeesküvéselméleteket gyártani. Már a Forza 4 és a Horizon is rendelkezett token-rendszerrel, egy olyan fejlesztésről van szó, amivel ők maguk kísérleteznek, és folyamatosan figyelik a visszajelzéseket, változtatnak is a rendszeren, ha kell.
Ti mit gondoltok? Mennyire életképes a játékon belüli mikrotranzakció modellje egy AAA cím esetében, ahol már eleve teljes árat fizettünk a játékért?