Komoly meglepetés volt a Sony és a Square Enix részéről, amikor a nyár elején végre bejelentették a tömegek által várt, és már többször pletykált Final Fantasy VII remake-et, viszont az öröm helyét sokaknál hamar a kétely vette át, ugyanis még nem tudjuk, mennyire marad hű az eredetihez a legújabb PlayStation 4-es változat. Amint azt kiderült egy friss nyilatkozatból, még a fejlesztők sem biztosak a részletekben.
Az eredeti játékhoz való hűség és a modernizálás közötti dilemma egyik központi kérdésévé vált a harcrendszer, ugyanis a korszakban rengeteg RPG-ben használt harcrendszer, amit a rajongók is szívesen viszontlátnának, nem egyértelmű, hogy mennyire korszerű. Ahogy a játék producere, Kitasi Yoshinori nemrég elmondta, rengeteg dologgal még a Square Enix is csupán kísérletezik. "Kezd kialakulni a vizuális irányvonal, másfelől épp próbálnánk kialakítani a harcrendszert és hasonlókat próbálgatás útján".
A Final Fantasy VII remake egyébként nem lesz egy az egyben hű az 1997-es szerepjátékhoz, hiszen a fejlesztők szerint ez a PS4-re is érkező (PC-re már korábban megjelent) HD kiadás feladata, és kétszer nem szeretnék kiadni ugyanazt a játékot.
"Mivel lehet, hogy a régi idők harcrendszere nem működne ma, komolyan gondolkodunk rajta, hogy milyen irányba vihetjük el. Általában amikor egy remake-et csinálsz, az ismerős akció-RPG-khez hasonló jön létre, szóval próbálunk összerakni valamit, ami a Final Fantasy VII-hez hasonlít, de meglepi a játékosokat" - fejtette ki a producer, arra viszont nem szívesen válaszolt volna, hogyan haladnak a fejlesztéssel, így valószínűleg egy darabig még a megjelenés dátumát is homály fedi majd.
Mit gondoltok, milyen harcrendszer mellett teszi majd le a voksát a csapat?