Nem kell már sokat aludni, és végre mozgás közben is láthatjuk az érdekes játékmenetbeli változtatásokkal kísérletező Dead Space 3-at.
Néhány napja már kiderült, hogy a korábban felröppent pletykák egytől-egyig igaznak bizonyultak, és Isaac Clarke legújabb kalandja nem egy űrhajón, de még csak nem is egy űrállomáson játszódik majd, hanem egy jeges bolygó, a Tau Volantis felszínén.
Hősünk itt találkozik Carverrel, akivel együtt próbálják menteni a menthetőt, feltéve persze, hogy a vadonatúj kooperatív módban kívánjuk végigjátszani a sztorit. Még külön átvezetőket és interakciós lehetőségeket is belegyúrtak a fejlesztők, amelyekkel magányos játék során nem találkozunk.
Nem árt tudni, hogy a co-op oltárán feláldozták a Dead Space 2-vel debütált egymás elleni multiplayert, teljesen kimarad a harmadik részből.
Változik a harcrendszer is, hiszen most már fedezékbe húzódva is puffogtathatunk az ellenfelekre. Gyanítom, hogy ez azt jelenti, jelentősen megnőtt a távolról is veszélyes dögök aránya, különben nem igazán látnám értelmét.
Akinek pedig korábban gondot okozott, hogy az egyszerre cipelt négy fegyverhez sosem tudott elegendő lőszert magával vinni, fellélegezhet. Ezentúl minden fegyver ugyanazt a lőszert használja.
Olyan új ellenfelek mutatkoznak be, mint a Fodder (ahelyett, hogy elpusztulna, két különböző fajtájú necromorph-ra esik szét), a Feeder (olyan ember, aki nercomorph húsából fogyasztott), a Snow Beast (őslakos rémség), valamint a Nexus. Utóbbi necromorph százlábú, ami akkora, mint egy 30 emeletes toronyház.
Az sem hangzik rosszul, hogy a Visceral nagyobb, nyitottabb helyszíneket is tervezett a játékhoz a linearitás érzetének tompítására, valamint ún. béta missziókat, azaz opcionálisan teljesíthető mellékküldetéseket is kapunk.
A Dead Space 3 egyes források szerint 2013 februárjában, mások szerint egy hónappal később érkezik PC-re, valamint Xbox 360 és PS3 konzolokra.