Jamie Keen, a Far Cry 3 vezető dizájnere meglepő, mégis logikus részleteket osztott meg a játékmenettel és magával a produktum koncepciójával kapcsolatban az IGN magazinnak.
Keen elmondása szerint bármit is teszünk, a legapróbb döntésünk is befolyással lesz a környezetünkre és a sztori későbbi alakulására is. Tetteink következtében a trópusi sziget folyamatosan "kommunikál velünk" visszajelzések formájában és mielőtt nekiindulunk nagy sebbel-lobbal egy-egy küldetésnek, érdemesebb előtte felfedeznünk az utolsó kis fűcsomót is.
Keen megnyugtatott minden játékost, akik zúgolódtak a Far Cry 2 határaival kapcsolatban, hogy a harmadik fejezetben nem kaptak helyet efféle megoldások, így szabadon bejárhatjuk az összes fellelhető területet, ráadásul a felfedezés hatalmas szerepet játszik majd a játékmenetben. A második résszel ellentétben a fejlesztők nem estek abba a hibába, hogy ismét megalkossanak egy hatalmas területet és játékosaikat csak úgy bedobják mindenfajta cél vagy lehetőség nélkül, hiszen valljuk be, legtöbbször úgy érezhettük, hogy megőszülünk, mire egyik pontból a másikba érünk és ezen az élővilág hiánya sem segített túlzottan. Az illetékesek a Far Cry 3-ban ezzel szakítani szeretnének és azt kívánják elérni, hogy minden egyes megtett lépéssel a cél lebegjen a szemünk előtt, de az oda vezető úton érezzük magunkat remekül, merüljünk el a megtervezett világ legjelentéktelenebb pixeljében úgy, mintha attól függne az életünk.
A vezető dizájner elárulta továbbá, hogy a Far Cry 3 esetében visszatér a második epizódban megismert gyémántgyűjtögetés, amelyre ismét nagy szükségünk lesz, ám kibővül gyógynövények kutatásával is, ráadásul újra megígérték, hogy bevezetik a korábban beharangozott, majd kivágott vadászatot.
Ne feledjük továbbá a mellékküldetéseket sem, melyek során értékes fizetőeszközökhöz juthatunk és Keen szerint változatos, valamint érdekfeszítő feladatokkal lesz majd dolgunk.
A Far Cry 3 PC-re, PS3-ra és X360-ra szeptember hatodikán teszi tiszteletét.