A gamescomon leplezte le a Lionhead a Fable-széria legfrissebb epizódját, amire a Heroes, illetve a The Journey után újfent mellékszálként érdemes tekintenünk. Aki klasszikus Fable-élményre vágyik, az kénytelen lesz beérni az elhalasztott Anniversaryval, amely a sorozat első epizódjának felújított kiadása kizárólag Xbox 360-ra.
Habár az Unreal Engine 4 hajtotta Fable Legends más lesz, mint a trilógia bármely darabja, mégsem ígérkezik rossznak, sőt. Ne tévesszen meg senkit, hogy öt játékosra, egészen pontosan négy hősre (zsivány, harcos, mágus, íjász), és a gonoszra írták, hiszen hiányos csapattal is lehet játszani (az MI kész kezébe venni a gyeplőt) online, illetve lokális multiban. De hagy úgy tetszik, egyedül is kalandozhatunk pusztán az MI-vezérelte kollégák segítségében bízva. Gonosznak lenni pedig egészen egyedi élményt jelent, hiszen sokkal inkább stratégiai, taktikai játékként éljük majd meg, mint akció-RPG-ként. A SmartGlass alkalmazás révén érintőképernyős eszközről irányítjuk a szörnyeket, határozunk arról, hogy mikor rontson egy behemót troll a pöffeszkedő hősökre, választhatjuk szét az olajozottan működő csapat tagjait a semmiből elővarázsolt tereptárgyakkal, hogy aztán egyenként győzzük le őket és üljünk tort még meleg tetemük felett.
A régi sandbox játékmenetnek jórészt búcsút inthetünk, egyedül a központi városban garázdálkodhatunk szabadon. Onnan indulunk majd a számos küldetés valamelyikére. Utóbbiakból nem lesz hiány, a játék alapvetően online (ennek ellenére egyedül, netkapcsolat nélkül is játszható lesz) természetéből fakadóan könnyűszerrel lehet majd adagolni a friss tartalmat. A Lionhead feltett szándéka öt, de akár tíz évre is kitolni a Fable Legends élettartamát.
John Needham újonnan kinevezett stúdióvezető elmondása szerint a Microsoft kifejezett elvárása volt a lehető legambiciózusabb Fable, egy játék, ami semmi máshoz nem hasonlítható. Hogy ennek megfeleljen, rengeteg tartalmat kell belezsúfolni és maximálisan ki kell használnia az Xbox One és a felhő lehetőségeit.