Az élvezeti értéket nagyban rontja, ha egy játékban olyan lassan mozog a karakter, hogy legszívesebben kiékelnénk az analógot vagy rátennénk valamit a W-re. Oké, hogy az Everybody's Gone to the Rapture egy felfedezős játék (vagy ahogy bizonyos körökben hívják, "sétaszimulátor"), de a sétatempót semmi nem indokolja.
A PlayStation 4 kontrollerén azért nincs olyan nagyon sok gomb, hogy ha az ember mindet végignyomkodja, ne jöjjön rá, mi mit csinál. Ennek ellenére nem lehet a játékosokat hibáztatni, ugyanis a helyzet egy kicsit komplikáltabb ennél. A The Chinese Room elárulta, hogy hetekkel a véglegesítés előtt úgy volt, a karakter fokozatosan vált át sétáról futásba pusztán az analóg használatával, viszont a tesztelők hatalmat akartak, úgy látták jobbnak, ha saját maguk kapcsolhatják be a gyorsítást. Az utolsó pillanatban ennek megfelelően változtattak az irányításon, de mire mindent leteszteltek, eljött a megjelenés dátuma, kifutottak az időből, nem tudták a menüben átírni az irányítás kisokosát, és egyszerűen elfelejtettek szólni. A játékosok valószínűleg azért nem jöttek rá, hogy az R2 a futás, mert kell néhány másodperc, míg a karakter ténylegesen felgyorsul, nem azonnal kezd el sprintelni.
Mindenesetre ha a lassúság titeket eltántorított a vásárlástól, most megnyugodhattok. Az Everybody's Gone to the Rapture már elérhető PS4-re, más platformokra ha nem is soha, de egy jó darabig nem jelenik meg.