Az EVE: Valkyrie eleinte csak Oculus Rift prototípusként, tesztlehetőségként jelent meg a médiában, ám az idei Gamescom-on hivatalosan is bejelentették a megjelenést. A 2014-re várt játék így egy újabb oldalát mutatja majd meg ennek a csodálatos világnak, amely 10 éve kezdődött az EVE Online-nal, majd folytatódott PS3-on a DUST 514-gyel, ahol FPS nézetből számolhattunk le ellenfeleinkkel. A most érkező Valkyrie szintén belső nézetes élmény kínál, most azonban nem fegyverrel a kézben, hanem egy űrhajó pilótafülkéjéből kell szembenéznünk a ránk leselkedő veszéllyel.
A jelen:
Az EVE Online világára talán a "lélegzetelállító" a legjobb jelző, és ez nem csak a vizuális megjelenésre értendő. A játék egy teljesen autonóm környezetben kapott helyet, ahol minden játékos a maga ura lehet. Fejlett szakma- és kereskedelmi rendszer jellemzi, a játékosok bármilyen tárgy vagy alapanyag megszerzéséhez egymásra illetve a többi játékosra vannak utalva. A legtöbb MMO-val szemben a világ nem sok szerveren fut párhuzamosan, hanem egy szerver (Tranquility) szolgálja ki az egész közösséget, ezzel lehetővé téve egy gigantikus méretű közösség kialakulását.
A tartalom alakulása ugyan a fejlesztők kezében van, a játékosok reakciói sokat nyomnak a latba, így megpróbálnak megfelelni minden igénynek. Ez az elképzelés áll az EVE: Valkyrie megszületése mögött is. A cél a játék mélységét a PVP terén is kibővíteni, és mi lenne erre alkalmasabb, mint egy adrenalin fűtötte szimulátor. Az EVE Online még mindig havidíjas MMO, amely lassan de folyamatosan növekvő játékos bázissal rendelkezik (februárban érték el az 500 000 játékost). Hogy manapság egy fizetős játék nem csak megtartani, de növelni is tudja a rajongótáborát (miközben a legtöbb MMO már free-to-play modellt alkalmaz), azt sugallja, hogy a fejlesztők valamit igen jól csinálnak. Mindezt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy a következő játékukban sem fogunk csalódni.
Az Oculus Rift Kickstarteren való megjelenése a CCP Games-nél is azonnali hatást váltott ki, rögtön meglátták a lehetséges potenciált, így a projekt támogatóivá is váltak. Innen egy aprócska ugrás volt az első techdemó, majd az akkor még EVE-VR néven futó prototípus. Az E3-on kitörő lelkesedéssel fogadták a projektet, így egyértelmű volt a folytatás. A PC-sek már ekkor örülhettek, hiszen biztos volt, hogy ők kapnak egy szeletet a tortából. Bár abszolút az univerzum részét képezi majd, a Valkyrie különálló darabként érkezik majd a polcokra, és nem az Eve Online-ba integrálva.
A jövő:
Az EVE Online és a DUST 514 után az univerzumot kibővítő játék rengeteg lehetőséget tartogat, hogy egy teljesen új oldaláról ismerjük meg ezt a már most is komplex és gyönyörű világot. Ugyan az előző részektől függetlenül érkezik, a fejlesztők is érzik, hogy hatalmas lehetőségeket rejteget ezek összekapcsolása. Ha a Valkyrie-ben történt cselekedeteink kihatással lennének az egész univerzumra, az korábban sosem látott epikus dolgokat hozhatna az EVE amúgy sem unalmas világába.
Bár a végcél egy teljesen összefüggő rendszer kialakítása, jelenleg más prioritásoknak kell megfelelni. A fejlesztők a játékmenetre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, hiszen ez az ami az EVE Online-tól a legtávolabb áll. Más a tempó, mások az arányok, más a kockázat. Míg eddig órákig tervezgettük a tökéletes harci stratégiát, toboroztuk a sereget, most egy teljesen más szemszögből közelítjük majd meg az űrcsatákat. Egy néhány fős alakulat hirtelen csapást mérhet egy ellenséges célpontra, majd eltűnhet, mintha ott se lett volna.
"Az EVE fejlődését sosem az előre generált tartalom, hanem a játékosok interakciója határozta meg. Egy hatalmas univerzumban mindenki úgy befolyásolja az események alakulását, ahogy azt jónak látja, így a stúdió számára mindig is a játékosok kiszolgálása volt a cél" - nyilatkozta egy interjúban Hilmar Petursson, a CCP Games vezetője. A legcsodálatosabb dolgok amik az elmúlt 10 év során történtek az EVE világában, szinte egytől-egyig a játékosok által generált események voltak. Vegyük csak a "Battle of Asakai" névre keresztelt űrcsatát, ahol majd 3000 hajó vett részt, elképesztő megmozdulás volt.
Természetesen az EVE Online-t sem szeretnék magára hagyni, így ott is folyamatos változásokra, szépészeti beavatkozásokra számíthatunk majd a jövőben. A stúdió nagy hangsúlyt fektet arra, hogy folyamatosan karbantartsák a játékot, hogy senkinek se tűnjön fel, hogy az már most átlépte a 10 éves kort.
És hogy kitart-e újabb 10 évig az EVE univerzum? A fejlesztők elindítottak egy online szemináriumot, hogy az új játékosokkal könnyebben megszerettessék Tranquility sokszor rideg és kegyetlen világát. Petursson szerint a munka oroszlánrésze még hátra van, hiszen megjósolni sem lehet, mivé válik majd az EVE világa pár éven belül, hiszen minden a játékosok kezében van. Ez a zsenije.