A tervezetthez képest valamivel később, szeptember 27-én megjelent a Counter-Strike 2, a Counter-Strike: Global Offensive utódja, ami számos változtatással próbálja jobbá tenni napjaink egyik legnépszerűbb online játékának élményét. A Source 2 motorra váltással együtt átdolgoztak néhány pályát, másképp működik a füst, megváltoztak effektek, hangok, és a tick nélküli szerverarchitektúra is fontos lépésnek számít.
A váltás hirtelen volt, a CS:GO-t azonnal lelőtték, így vannak, akiknek egyik napról a másikra kell megszokni az újdonságokat, hiszen a zárt tesztelésben nem vehetett részt akárki. A Lenovo Legion Honvéd E-sport Akadémia játékosai és edzői viszont már egy ideje ismerkednek vele, őket kérdeztük arról, milyennek látják a játékot.
Az akadémia edzője és az egyik legismertebb magyar CS-játékos, KODIAK szerint főleg a skinek miatt nem maradhatott a CS:GO és a CS2 egymás mellett, "a profik pedig azért profik, hogy alkalmazkodjanak és megoldják az előttük álló akadályokat."
Ő - sokakkal ellentétben - azt mondja, minden változtatás nagyon tetszik neki, a füstgránátok különösen, egyedül a sub-tick rendszerrel nincs még kibékülve.
"Nagyon furcsának tartom, hogy van egy jó megoldás a Valve előtt, és ahelyett, hogy a 128 ticket véglegesítenék, inkább elmennek egy teljesen új irányba, ami sehol nincs igazán tesztelve. De persze ők ismerik jobban a netkódot és a játékot, szóval nincs nagyon más lehetőségünk, mint bízni abban, hogy tudják, mit csinálnak."
A füstöt és a rangrendszert is folyamatosan alakítják még, sok idő lesz, mire beáll valami rendes balansz, de még fontosabb lenne szerinte a csalók eliminálása - ezzel mindannyian egyet tudunk érteni. KODIAK bízik abban, hogy a Counter-Strike 2 lesz a valaha volt legjobb játék a sorozatban.
Sánta "flasi" Bencét, az akadémia Counter-Strike csapatának kapitányát elszomorította, hogy el kell búcsúznia a CS:GO-tól, mivel hat éve játszik, két éve épít ebből karriert, és ennek köszönhető, hogy a Honvéd színeiben versenyszerűen játszhat. Bízik benne, hogy a Valve még valahogy visszahozza, de ő sem gondolja, hogy a profik összerezzennének a Counter-Strike 2-re váltástól.
Egyelőre úgy látja, a játék külsőre gyönyörű, de a mozgást nem sikerült jól átvinni, a lövést sem gondolja igazán jónak. A füstgránátok neki is tetszenek, ahogy a rövidebb meccsek is, legalábbis közvetítések szempontjából - játékosi szemszögből vegyesek az érzései, gyakorlás miatt ugyanakkor mindenképp örömtelinek tartja, és úgy véli, jobban lehet így gyakorlómeccseket szervezni, nagyobb szüneteket lehet tartani két meccs között. A rangsorolás is tetszik neki, de úgy érzi, nehéz grindolni, 4-5 meccset kell játszani 1000 pontért, ami még rövidítve is sok időbe telik.
Örülne, hogyha a konzolparancsok visszatérnének, és változna a mozgás, hiszen kulcsfontosságú a játékban, hogy jól lehessen mozogni. Ebben a CS 1.6 volt a legjobb, de a Counter-Strike: Global Offensive az örök kedvence.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Kocsis "Sc0rchzz" Zsombor, a Lenovo Legion Honvéd Esport akadémia vezető edzője is megosztotta velünk véleményét. Szomorú amiatt, hogy a CS:GO megszűnt, de örül az új játéknak, és megérti a Valve döntését, már csak azért is, mert időben kommunikálták, valamint azért, mert így a játékosok rákényszerültek a váltásra, és könnyebb lesz a hibák javítása.
"Ez most egy ilyen kellemetlen, átmeneti helyzet. Ugyanakkor szerintem az elképzelés, hogy a közösség visszajelzései alapján pofozzák ki a játékot, remek. Ettől függetlenül az a tábor, aki inkább arra várt, hogy egy teljes, hibátlan játékot kapjon konyhakészen… Nos, őket is meg tudom érteni, hiszen a GO ilyenné vált már 10 év alatt."
A rövidebb meccsekkel eleinte nem volt kibékülve, aztán 3-4 játék után rájött, hogy sokkal jobb ez így a játékosoknak, mert nem kell másfél órán át koncentrálniuk, és a nézőknek is, mert egy 40 perces meccset jobb élmény végigizgulni. A gazdasági rendszert még nem tartja megfelelőnek, a vesztési bónuszokkal egyoldalúvá válnak a meccsek.
A oneway füstök hiányát sajnálja, még ha nem is volt kezdőbarát megoldás, de a terek feltöltése izgalmas, és még jól is mutat.
"Szerintem mindenki emlékszik jelenetekre, amikor 40 másodperce várjuk a támadó oldaltól a következő lépést, aztán egy újabb 30 másodperces mentőakciót élünk meg, mert a kidobott füstökön nem akarnak átrohanni, és lelövetni magukat."
Szintén örül a rating rendszernek, de egy jó csalás elleni védelem még kellene. A loadoutok kapcsán kifejezetten örül annak, hogy egy meccsen lehet M4A1 és M4A4 is használatban, illetve annak, hogy el lehet adni a cuccokat. A subtick-rendszer hasznossága majd akkor látszik meg igazán, ha a hitboxok és a mozgás rendben vannak. Az ő kedvence egyébként a Global Offensive, mert az 1.6-ot és a Source-ot csak informatika órán játszotta, de nagyon reméli, hogy a CS2 felülmúlhatja elődjét.
Ti mit gondoltok, milyen lett a CS2 így, egy hét tapasztalatai alapján?
Ha ti is profi szinten játszanátok a Counter-Strike 2-t, jelentkezzetek be a Lenovo Legion Honvéd Esport Akadémiára, ahol akár a csapat részévé válva rangos versenyeken is bizonyíthattok!