Hirdetés

InFamous: Second Son előzetes - felszáll a füst

|

Az InFamous: Second Son a PlayStation 4 egyik nagy meglepetése lehet. De mi van a füst mögött?

Hirdetés

Korábbról már tudjuk, hogy az InFamous: Second Son a PlayStation 4 egyik nyitócímeként jelenik meg valamikor 2014 elején és a főszereplő az a 24 éves, Delsin Rowe lesz (a szinkronhangja Troy Baker, a BioShock Infinite Bookerje és a The Last of Us Joelje), aki Seattle-ben utcai művészként éli világát, míg egy baleset következtében különös képességre tesz szert; többek között képes a füstöt irányítani (mint a dohányosok, csak kicsit jobban). A Sucker Punch fejlesztőcsapat egyik tagja és egyben a játék rendezője, Nate Fox most a döntések fontosságáról és a főszereplő képességeinek részleteiről beszélt, mi pedig összeszedtünk nektek egy kis előzetest ennek kapcsán.

Már az InFamous 2-ben is lehetőségünk volt választani, döntésünk következményeként alakult a végkifejlet, ami két radikálisan eltérő befejezést eredményezett. A fejlesztők szerint az InFamous: Second Son esetében sem lesz ez másként, bár a részletekbe nem voltak hajlandóak belemenni, arról felvilágosítottak minket, hogy fenn áll egy jó, önzetlen konklúzió lehetősége, de az is megeshet, hogy komor és önző véget ér a játék. Milyen meglepő.

Ami Delsin Rowe-ot illeti, ő egy átlagos srác, aki egy baleset következtében szupererőre tesz szert a füst – és később más elemi erők – képében, ám ahelyett, hogy kiélvezné új képességeit saját szórakoztatására, inkább a baleset további áldozatainak segít, mert ilyen önzetlen srác ő. Újdonsült erejével szembeszáll a várost uralma alatt tartó DUP (Department of United Protection) szervezettel, akik mindenhol kamerákkal, szkennerekkel és biztonsági portokkal felügyelik a mindennapi életet.

Nate Fox szerint ez a fajta erő - amivel Rowe is rendelkezik - határozza meg az InFamous franchise-t és ezek teszik vitathatatlanul emlékezetessé a széria epizódjainak főszereplőit, hiszen van valami felszabadító abban, hogy egy komplett város szolgál a játékos játszóteréül. Volt már alkalmunk szerencsére azért kipróbálni ilyen élményt, és Fox nem téved, szeretni való móka szuperhősként lézengeni egy városban.

Sőt, az InFamous: Second Son fő helyszíne, Seattle a cselekvéseink hatására kaotikussá, az elemi erőink által megtépázottá is válhat, de akár rendet is tehetünk benne és felvirágoztathatjuk - ez nyilván a játékstílusunktól is függ, ez pedig sokkal érdekesebbé teszi a kihívást. A Sucker Punch fejlesztője hozzátette még, hogy a remek vizuális megjelenítés is nagy segítségünkre lesz a játékmenet során, mivel Delsin az imént leírtakból kifolyólag több célra is felhasználhatja majd az erejét és ebben a vizualitás is nagy szerepet játszik. Nem csupán a különböző elemeket tudjuk vele remekül megkülönböztetni és elkülöníteni – mint például a tűz, a jég és az elektromosság – de a füst különböző hatásait és megjelenéseit is, köszönhetően a PlayStation 4 továbbfejlesztett grafikus teljesítményének.

Az InFamous: Second Son játékmenetének egyik érdekessége például az, amit már a korábbi Smoke & Mirrors című trailerben is láthattunk, mikor Delsin tulajdonképpen füstté alakulva képes közlekedni a csöveken és szellőzőrendszereken keresztül. Fox utalt arra is, hogy más képességeket is használhatunk majd a játék során, amelyre remek példa a legutóbbi trailer:

A Sucker Punch jelenleg szűkszavú a további erőkkel kapcsolatban, de Fox azt még hajlandó volt elárulni, hogy a megszerzett energiákat egytől-egyig személyre szabhatjuk annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb élményben legyen részünk a játék során.

Ez persze több részlettől is függ, hiszen a korábbi gameplay felvételek alatt láthattunk már Delsint a sűrűjében harcolni, egyedülálló képességeit különös módon használni, vegyíteni a közelharci és távolsági technikákat, amelyek egytől-egyig valóban mókásnak tűntek, de ez könnyen előnyből hátránnyá válhat, hiszen eltereli a figyelmet az igazi célokról (mint például a Prototype esetében).

Ebből kifolyólag hiába nevezhetjük az InFamous: Second Son játékmenetét sandboxnak, a fejlesztők igyekeztek kialakítani egyfajta irányított szabadságot, hogy ne essen szét a történet, ne szakadjon meg a narráció és ezáltal ne váljanak egy idő után érdektelenné a távlati célok. Fox elmondta: arra törekedtek végig a fejlesztés alatt, hogy az emberek élvezzék a pusztítást és azt tehessék, amit csak akarnak, de azt el szerették volna kerülni, hogy a játékosok két nap alatt legyalulják az egész várost. Mert ez szórakoztató lehet, de nem szolgálja azt a célt, hogy egy világot bejárva megismerjük a játék valódi szépségét. Emiatt bizonyos területeken úgy korlátozták le a pusztítást, hogy az ne legyen zavaró és frusztráló, miközben figyeltek arra is, hogy a játékosok szabadsága is megmaradjon.

Bárhogy is legyen, amíg nem kapunk egy valódi gameplay videót a 2014 elején kizárólag PlayStation 4-re megjelenő játékból, addig nehezen tudjuk elképzelni a Sucker Punch vízióját, de azt már most leszögezhetjük, hogy szemmel láthatóan a képességeink kiaknázása mellett nagy hangsúlyt fektetnek a történetre és döntéseink következményeire is. Persze ilyen ígéreteket mindig hall az ember, de reménykedünk.

Hamarosan felszáll a füst és mindent megtudunk. Addig is mondjátok el véleményeteket a játékról. Szerintetek milyen lesz az InFamous: Second Son?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)