Mindez főként arra vonatkozik, hogy amikor egy-egy tehetséges csapatot felvásároltak, azt rövid időn belül beolvasztották a cégbe, s ezzel gyakorlatilag elveszett az a kreatív faktor, ami a korábban sikeres stúdiók működését jellemezte. Ezért nem hallani ma már a Bullfrog, a Westwood, vagy az Origin nevét. A jövőben szeretnék a lehető legnagyobb kreatív függetlenséget biztosítani a csapatok számára. Ez különösen fontos lenne a nemrég felvásárolt BioWare és Pandemic duo esetében. Ez, a leginkább az állam és az önkormányzatok viszonyát leképező modell remekül bevált már a Take Two és a Rockstar esetében. Ha már az említett kiadónál tartunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy Riccitiello nagy rajongója a Bioshocknak, házon belül pedig a Burnout Paradise, a Skate és a Portal tetszett neki.
Mint elmondta, a kis fejlesztőcsapatok ideje lejárt. Egyre több pénzt kell beleölni a játékok fejlesztésébe, s ma már nem elegendő egy ekkora horderejű feladatra 20-25 ember.
Az előadás részleteibe itt kukkanthattok bele.