Hirdetés

E3 2016 - MOBA semmiképp, de esport lehet a Quake Champions

|

Sokakat kicsit összezavart a Quake Champions bemutatkozása, de az id gyorsan tisztázta a félreértéseket azzal kapcsolatban, milyen műfajban is csapnak majd össze a széria régi és új karakterei.

Hirdetés

Bár néhány éve még az aszimmetrikus többjátékos módokban látták sokan az FPS műfaj jövőjét, mára az egyedi képességekkel bíró hősök szerepeltetése lett a legerősebb trend. Ehhez csatlakozik az E3 alatt bejelentett Quake Champions is, amiről Tim Willits szögezte le, hogy a legkevésbé sem lesz MOBA.

"Volt néhány kérdés, amikor az emberek meglátták a Quake Champions trailerét és azt mondták: 'Atyaég, ez egy MOBA?' Nem. Ez nem egy MOBA!"

- egyértelműsítette a helyzetet az id munkatársa. De egyben arra is válaszolt, hogy akkor mégis milyen lesz az új játékuk és miért vannak benne MOBA-szerű hősök:

"Egy kompetitív, aréna-stílusú Quake játékot készítünk a bajnokok hozzáadásával. Úgy érezzük, ez a természetes evolúciója nem csak a Quake-nek, hanem az egész műfajnak. Ezért láthattok rengeteg, karakterekre épülő játékot, mert ez nem változtatja meg alapvetően, hogy játszol, de javít az élményen és sokkal több lehetőséget nyújt a játékosnak"

A hősökre alapuló lövöldéket manapság sokan az Overwatchhoz hasonlítják, de Willits szerint a Quake Championst nehéz lesz összetéveszteni a Blizzard már-már rajzfilmesen eltúlzott világával. Elmondása szerint egy "durva, felnőtteknek szóló, véres, kompetitív, rángatós, rendkívül gyors" játék készül náluk, ami nem csak a korábbi Quake-ek közönségét célozza meg, hanem egy új, az esportok iránt fogékony közönséget is szeretne bevonzani.

Így például az olyan régi trükkök, mint a rocket jump, a rengeteg oldalazás és a karakterünk tökéletes irányítása a levegőben megmaradnak, de például készülnek egy kifejezetten esportnak szánt új játékmóddal is.

Willits kitért a PC-s exkluzivitás kérdésére is, de nem köntörfalazott az okokat illetően:

"Nem akarunk semmilyen kifogásokat és semmilyen kötöttséget. Imádom a konzolos rajongóinkat és abszolút nem hagyjuk ott örökre a konzolokat, de ennél a játéknál arra a platformra akarunk koncentrálni, amelyik meg tudja nekünk adni a kompetitív, esportos extrákat, amikre törekszünk" 

Ezzel utalt ugyebár a 120 fps-es felső határra, amit becéloztak a játék frame rate-je kapcsán. Egyelőre a megjelenési dátumról szó sem esett, ugyanis az id munkatársa szerint addig tartják béta állapotban, amíg csak lehet a megfelelő minőség érdekében. Ez pedig egyelőre zárt és jelentkezéseket sem fogadnak rá.

Mit gondoltok, lehet a Quake Champions a következő nagy esport játék?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)