Kikerekedett szemmel néztük a Bethesda E3-as előadásán a Prey bemutatását, amelyről azt feltételeztük, hogy valamilyen úton-módon talán mégiscsak kapcsolódik a korábban elkaszált Prey 2-höz, még ha koncepciójában másmilyen is. Tévedtünk.
Pete Hines, a Bethesda alelnöke rávilágított a GameSpotnak adott nyilatkozatában, hogy az új Prey mindösszesen annyiban hasonlít a törölt Prey 2-höz a névhasonlóságon kívül, hogy űrlények üldözik a főszereplőt és vadásznak rá, tehát lényegében a franchise újjászületéséről van szó. Hines szerint az Arkane Studios leásott egészen a sorozat alapkoncepciójáig és felépítették azt, amilyennek szerintük lennie kell a Preynek. Kiderült továbbá az interjúból, hogy az új Prey a hátborzongató beharangozó trailer ellenére nem horror, hanem egy belső nézetes akciójáték, viszont pszichológiai elemekkel is megfűszerezik a kalandot.
Hines elárulta továbbá, hogy a Prey játékmenetében rengeteg döntést kell majd meghozniuk a játékosoknak, viszont ettől függetlenül a történet nem nyitott világban játszódik. Hasonló módon kell elképzelnünk, mint a Dishonoredöt: lesznek pályák, de azokon belül olyan módon oldjuk meg az adott feladatot, ahogy szeretnénk, több lehetőség is a rendelkezésünkre áll.
A Prey valamikor 2017-ben várható PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.