Rod Fergusson nem csak az új Xboxról beszélget az E3 alatt, hanem csapata, a The Coalition műhelyében készülő Gears of War 4-ről is mesélt a Microsoft közvetítésében. A legtöbb újdonságot a Horde módról tudtuk meg, amit ezúttal az összes multis pályán, azaz (az első év DLC-ivel együtt) 24 helyszínen játszhatunk majd.
Fergusson azt is elárulta, hogy a játékosok majd elhelyezhetnek különböző védelmi építményeket, amiket adott esetben megjavíthatnak és át is helyezhetnek, hogy segítsenek túlélni az ellenségek ötven hullámát.
A Coalition első embere arra is kitért, hogy a Gears of War 4-ben nem csupán díszítőelem lesz az időjárás, a széllökések és viharok ugyanis elsodorhatnak majd fedezékeket, ahogy újakat is a pályára hozhatnak. Szóba került az Xbox Play Anywhere program is, ami Fergusson szerint azért elképesztő, mert segít a fejlesztőknek még nagyobb játékosbázist elérni.
A Gears of War 4 fejlesztőinek főnökét megkérdezték a korábban lezajlott bétáról is, amiről ismét elmondta, hogy egy nagyon korai változatot próbálhattak ki a rajongók. Ebben azért nem volt bent néhány grafikai elem, mert hamarosan egyébként is lecserélte volna őket a csapat, viszont szükség volt az új programkód tesztjére. Végül apró érdekességként bedobta Fergusson, hogy az ő ujjnyomait találhatjuk meg a Gears of War 4 különleges kontrollerén. Hogy a mókázás közben milyen játékot hoztak össze, azt október 11-én tudjuk meg.
Ti a Gears of War 4 melyik módját várjátok leginkább?