Az Electronic Arts idén úgy döntött, hogy nem az E3-on tartja meg saját sajtókonferenciáját, hanem közvetlenül azt megelőzően mutatják be azokat a játékokat, amelyekre a következő hónapokban (években) számíthatnak a rajongók.
Az egyik legfontosabb természetesen idén is a FIFA aktuális része volt, amely ismét motort vált és átáll az EA szinte összes játéka által használt Frostbite-ra. A másik komoly újdonság a The Journey névre keresztelt sztori-mód, amelyben egy fiatal játékos felemelkedését követhetjük majd végig. A FIFA mellett az NFL is egyre nagyobb rajongótábornak örvend, a játékosszám pedig minden bizonnyal csak nőni fog a jövőben, hiszen az EA rengeteg pénzzel támogatja a kisebb tornákat is: a következő év során egymillió dollárt osztanak majd szét.
Hasonlóan izgalmas volt a Battlefield 1 trailer is, amely alapján a játék elképesztően jól néz ki, és csak remélni tudjuk, hogy a DICE tanult a Battlefield 4 hibáiból és addig nem adja ki a játékot, amíg az nincs működőképes állapotban. Közvetlenül a konferencia után egyébként egy egyórás 32 v 32 csatát is tartottak, ahová ismert YouTuberek mellett olyan sztárokat hívtak, mint Jamie Foxx, Zac Efron, az önmagát meg nem hazudtoló Snoop Dogg, Wiz Khalifa vagy épp Terry Crews. Ilyen izgatottak voltak a srácok:
Nem a Battlefield 1 lesz az egyetlen, amely megpróbálja majd elcsavarni az FPS rajongók fejét, hiszen érkezik a Respawn robotos szériájának folytatása, a Titanfall 2 is, amely ezúttal a többjátékos mód mellett egy kifejezetten ígéretes kampányt is kap majd. A játékmenet mutatós és a trailer alapján a sztoriban is van potenciál, remélhetőleg sikerül kipolírozni az első epizód hibáit, és akkor egy izgalmas lövölde vár ránk. A kiadó már a megjelenési dátumot is elárulta.
Bár túl sok konkrétumot nem kaptunk, természetesen a Star Wars franchise is tiszteletét tette, méghozzá a Ubisofttól igazolt Jade Raymond vezényletével. A Motive és a DICE a Battlefront jövőjét egyengeti, miközben a Visceral Amy Hennig vezetésével kalapálja a saját akciójátékát. Star Wars játékon dolgozik a Burnout sorozatért felelős Criterion is, de természtesen a BioWare Austin sem engedte még el az SW:TOR kezét, így az MMO rajongók is számíthatnak még extra tartalomra.
Bár a Dragon Age franchise nem volt jelen, a BioWare-nek a The Old Republicon kívül is volt mesélnivalója. Sajnos a Mass Effect Andromeda megjelenési dátumát nem árulták el, de kaptunk egy Behind the Scenes videót, amelyben pár perc gameplayt is megmutattak, miközben a negyedik rész újdonságairól meséltek a fejlesztők. Ősszel számíthatunk újabb információadagra.
A nagy franchise-ok mellett a kisebb játékokra is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az EA, ami egyáltalán nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy mekkora siker volt az Unravel. Az idei "csodajáték" a Fe, ami kifejezetten izgalmasnak tűnik. A kiadó ezzel együtt elindította az EA Originals programot is, amivel indie fejlesztőket karolnak majd fel, a bevételeket pedig teljesen egészében a csapatok kapják meg, ami egy elég nemes gesztus a kiadó részéről.
A 2017-es Need for Speedről egy fél szót nem szóltak, majd talán a gamescomon.
Túlzás lenne azt mondani, hogy az első EA Playtől eldobtuk az agyunkat, hiszen a kiadó eléggé biztonsági játékot játszott, nem igazán voltak váratlan bejelentések vagy hatalmas meglepetések - de még így is jobban sikerült, mint az első PC Gaming Show. Kíváncsian várjuk, mivel készülnek a többiek.