Hirdetés

Assassin’s Creed: Origins előzetes - Egyiptom ígérete

|

A rengeteg önismétlés és egy helyben toporgás után a fejlesztők végre meglépték, amit mindenki várt: teljesen újragondolták az Assassin's Creed szériát.

Hirdetés

Mielőtt belevágnánk, repüljünk vissza a mára már távolinak tűnő 2007-be és elevenítsük fel az akkori E3 egyik legfontosabb momentumát: a Ubisoft csapata a Microsoft konferenciája közben állt a színpadra, hogy bemutassa a legújabb, akkor még igen titokzatos fejlesztését, az Assassin's Creedet. Azt már akkor is tudni lehetett, hogy a Ubisoft igen komoly alkotásnak szánja, de amit a bemutatott demóban láttunk, semmihez sem volt fogható. Elhozták nekünk az akciójátékok következő generációjának ígéretét: élő, komplex világok, rendkívül dinamikus és aprólékos játékmenet, ami tökéletesen beleilleszkedik egy mindent átívelő narratív keretbe. Úgy tűnt, hogy ez a nagybetűs Jövő.

Az első néhány évben még úgy látszott, hogy még ha botladozva is, de eljöhet a beígért korszakváltás, viszont az utóbbi években sajnos szinte teljesen megállt a sorozatot egykor hajtó lendület: a grandiózus jövőképből nem maradt más, mint egy üres, önismétlő márkanév, ami nem csak megújítani nem volt képes önmagát, de még csak tartani sem tudta a lépést a közvetlen környezetével. A Ubisoft az idei E3-on ismét színpadra fog állni, hogy egy ígéretet tegyen nekünk. A kérdés az, hogy ezúttal sikerül-e betartani ezt. 

A szokás rabjai

Habár az Assassin's Creed Origins munkálatai már a Unity előtt megkezdődtek, a játék kreatív rendezője, Jean Guesdon teljesen más irányba vitte el a fejlesztést, mint ahogy az a széria korábbi epizódjainál megszokott volt. Guesdon arra utasította a fejlesztőcsapatot, hogy egy pillanatra felejtsék el az Assassin's Creedet és találjanak ki olyan ötleteket, amiket ők maguk izgalmasnak találnak. A prototípusok és a brainstorming során a csapat számára hamar nyilvánvaló volt, hogy a játéknak az ókori Egyiptom tökéletes alapot biztosítana:

"Régóta tudtuk, hogy a rajongók szeretnének egy egyiptomi játékot, mindig is magasan ott volt a játékosok kedvenc helyszínei között. Be akartuk bizonyítani, hogy a Black Flag nem csak egy szerencsés véletlen volt és tényleg van lehetőség evolúcióra a sorozatban."

A rendező szerint nagyon sokat segített nekik az extra idő, ami a fejlesztésre jutott, mert így tényleg volt idejük mindent átgondolni, kipróbálni, hogy melyik az az irány, amelyik működik:

"Nagyon sok rendszert kellett kifejlesztenünk, amelyeknek tökéletesen illeszkednie kell egymáshoz. Szükség van egyre ahhoz, hogy úszhass a víz alatt és egyre ahhoz is, hogy felmászhass a legmagasabb pontokra és persze nyilván rengeteg másik is van. Viszont ha akár egyet is eltávolítunk, azonnal érződik, hogy valami hiányzik. Ezért szükségünk volt elég időre ahhoz, hogy teljesen kialakíthassuk azt, amit Egyiptom ígér."

És legyen büszke ránk a halál

A Ubisoft egyelőre hét lakat alatt őrzi a játék történetét, de azért a leglényegesebb dolgok már most is kiderültek. A történet Kleopátra felemelkedése és uralkodása alatt fog játszani, ami egy nagyon jó választás egyrészt azért, mert ebben az időben Egyiptom egy kifejezetten erős és kiterjedt birodalom volt, másrészt azért mert maga az uralkodónő a történelem egyik legtitokzatosabb személye: nem sokat tudni arról, hogy milyen ember volt, hiszen ő maga nem írt feljegyzéseket, így minden ismeretünk mások elbeszéléseiből származik.

A történet főszereplője Bayek lesz, aki az utolsó úgynevezett Medjay, ami abban a korban egy amolyan katonai jellegű rendfenntartót jelentett. A játékmenethez hasonlóan Bayek is erősen szembemegy a sorozat tradícióival: ő nem egy tapasztalatlan ifjonc vagy egy nagyszájú huszonéves, hanem egy felnőtt, harmincas éveiben lévő férfi, akinek bizony komolyan szembe kell néznie azzal, hogy mi is az ő szerepe egy gyorsan változó világban (ilyen szempontból sokkal inkább hasonlítható John Marstonhoz, akit szintén hátrahagyott az idő). Az is biztosnak tűnik, hogy ő fogja megalapítani a játék összes epizódját átívelő Testvériséget is, így a sztori során sok alapvető kérdésre kapnak majd választ a rajongók, viszont ettől függetlenül van még két fontos pár fontos talány: hogyan fog ebbe a képbe beleilleszkedni az emberiséget megelőző Első Civilizáció, illetve hogyan kapcsolják ezt majd a sorozat epizódjait összekapcsoló jelenkori történethez? A Ubisoft ezekről egyelőre hallgat, mint ahogy a titokzatos második játszható karakterről is.

Assassin's Creed Origins újratöltve

Guesdon szerint a csapat alapfilozófiája az volt, hogy megkérdőjeleznek mindent, ami eddig meghatározta a sorozatot és ennek köszönhetően a megbeszélések során rengeteg olyan feature volt, amiről végül kiderült, hogy kizárólag a megszokás és a hagyomány tartotta bent a sorozatban és nem pedig az, hogy tényleges célt szolgál a játékmenetben. Több szembetűnő aprósággal találkozhatunk, például már nincsen futás gomb, hanem Bayek automatikusan futni fog, ha előre nyomjuk a kart, a minitérképet pedig leváltotta egy, a Skyrim iránytűjéhez hasonló rendszer. Ezek kis dolgok, de Guesdon elmondása szerint semmit nem kímélt a csapat:

"Újra kell gondolnunk, fel kell frissítenünk, meg kell változtatnunk a formulát. Semmi sem érinthetetlen."

Már egy jó ideje vicc tárgyát képezi a sorozat jól ismert harcrendszere: az ellenfelek körbeállnak minket és megvárják, amíg ellentámadásokat összefűzve egyesével lekaszaboljuk őket még akkor is, ha ők esetleg harmincan vannak. Nos, ennek vége, ugyanis a fejlesztők mind a harcrendszert, mind pedig a mesterséges intelligenciát a nulláról újrakezdték. Nincs több várakozás, az ellenfeleink folyamatosan támadni fognak minket, nekünk pedig résen kell lennünk és manővereznünk, hogy legyen esélyünk. Persze nem reménytelen a helyzet, használhatunk pajzsot, illetve harc közben folyamatosan töltődik egy "adrenalin" mérő, amit feltöltve nagyon erős támadásokat vethetünk be.

Szintén kulcsfontosságú volt a korábbi játékokban az Eagle Vision, vagyis az a képességünk, amivel megtalálhatjuk a környezetünkben a fontosabb embereket és tárgyakat, illetve eldönthetjük, hogy kik a célpontok egy adott kontextusban. Ezen a ponton már mondanom sem kell, hogy ez a megszokott rendszer teljesen átalakult: az Eagle Vision gomb mostantól csupán egy finom kis pulzust fog kibocsájtani, amivel felfedhedhetünk fontosabb dolgokat, de az ellenfeleinkről semmit sem árul el.

Ehhez az információhoz közvetlenül már nem férünk hozzá, ehelyett egy teljesen új játékmechanizmuson keresztül deríthetjük ki, amely Senu névre hallgat. Ő nem más, mint egy sas (mert értitek, Eagle Vision meg minden), akinek nem csak a nézőpontját láthatjuk, de teljesen irányítható a mozgása. Az ő szemein keresztül madártávlatból figyelhetjük ki az összes célpontot és fontosabb célállomást, amik aztán rögzülnek a HUD-on és szabadon követhetjük őket.

Mind szerepet játszunk

Eddig is volt néhány enyhe, szerepjátékokra elmékeztető motívum a sorozatban, viszont Guesdon és csapata komolyabban rámentek erre a témára az Origins fejlesztése során. Ugye eddig is fontos volt az öltözködés, hiszen az egyes ruhadarabok eltérő előnyökkel rendelkeztek a játékban. Ez akkor még jó ötletnek tűnt, viszont a fejlesztők egy különös mintát vettek észre abban, ahogy a játékosok ehhez viszonyulnak:

"Az egyik probléma, amit korábban észrevettünk, hogy a játékosok felöltenek egy ruhát, ami nagyon tetszik nekik, viszont később csak azért cserélik ki, mert egy másiknak jobbak a tulajdonságai. Emiatt úgy döntöttünk, hogy teljesen eltávolítjuk ezt az elemet a játékból."

Az extrémebb ruhák persze maradnak, így flangálhatunk például teljes Anubis szerelésben (természetesen kutyafejű maszkkal együtt) vagy múmia ruhában. Persze az, hogy a fejlesztők hagyják, hogy a rajongók ízlése domináljon a külsejükben még nem jelenti azt, nem lesz lehetőségünk fejlődni, sőt, szükségszerű lesz az előrelépés. A játékban negyven szint lesz és többé nem tehetjük meg, hogy a nálunk sokkal nagyobb ellenfeleket egy szúrással leterítjük, legalábbis akkor biztos nem, ha a felszerelésünket nem igazítjuk a feladathoz: a ruhánk ugyan marad, viszont egy crafting rendszer segítségével folyamatosan javíthatjuk Bayek felszerelésének darabjait, legyen szó a mellvértünkről vagy a sorozatot definiáló rejtett pengékről. Nem csak a felszerelésünk, de maga Bayek is fejlődik, köszönhetően az új, gráfszerű fejlődési fának, amit a Final Fantasy X hasonló rendszere inspirált. A játékban három irányba terelhetjük a tudásunkat: a Seer a környezetét képes kihasználni (például mérget használhat,vagy beidomíthat állatokat), a Warrior a közelharcban remekel, míg a Hunter áll a legközelebb ahhoz, amit a hagyományos Assassin's Creed stílussal azonosítunk.

Megérkezett a Skorpiókirály?

Az idei E3 konferencián biztos, hogy szerepet fog kapni a Microsoft Project Scorpio kódnéven futó konzolja, az Assassin's Creed Origins pedig az egyik első olyan játék, ami megcélozza ezt a hardvert. A fejlesztők elmondása szerint szinte néhány hét alatt sikerült működőképessé tenni a játékot a konzolon, ami azt jelenti, hogy a rutinos stúdióknak nem lesz nehéz megszokni az új rendszert, viszont azok, akik látták futni a játékot egyelőre nem éreztek számottevő különbséget a jelenlegi PC-s demóval szemben. A framerate egy kicsit konzisztensebb és a 4K-s felbontáson is remekül működik a játék, de valószínűleg még időre lesz szükség, mire ténylegesen kihozzák a maximumot az új gépezetből.

Összességében nagyon úgy tűnik, hogy egy radikálisan eltérő Assassin's Creed játék készül a Ubisoftnál, ami egy fontos pillanat lehet a sorozat számára: ahogy a játék új harcrendszere félredobja a korábbi epizódok nagyképű egyszerűségét, úgy a fejlesztőknek is hátra kellett hagynia a korábbi könnyelmű arroganciát és elismerni, hogy változtatniuk kell. A kérdés már csak az, hogy vajon tényleg ez lesz a helyes irány? Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)