A Fallout 4 gameplay trailerből kiderült, hogy a játékmenet során nagyon fontos szerepet tölt majd be a mellénk szegődő kiskutya. De legalábbis hasznosabb lesz, mint a Ghosts-ban.
Ahogy a Fallout 4 gameplay-ben is láthattuk, Dogmeat folyamatosan mellettünk van, parancsokat adhatunk neki és feltehetően sokszor szükség is lesz rá a játékmenet során. Ez eddig rendben is van, de a kis barátunkkal kapcsolatos legfontosabb kérdés még mindig az, hogy vajon meghalhat-e, ha esetleg elrontunk valamit.
A Bethesda most mindenkit megnyugtatott, hogy Dogmeat nem halhat meg. Ez persze arra vonatkozik, hogy a raiderek vagy más ellenségek nem ölhetik meg, de azért még mindig nem nyugodtam meg teljesen, mert vannak olyan elvetemült fejlesztők, akik pusztán a dramaturgia oltárán is feláldoznak egy kutyát.
From @BethesdaStudios' Todd Howard: Dogmeat cannot die #Fallout4 #BE3 pic.twitter.com/0hSaF42xoD
— Bethesda Softworks (@Bethblog) June 16, 2015
Érdekes módon a filmekben és játékokban egy kiskutya halálát sokkal kevésbé viselem jól, mint egy emberét. Hajlamos vagyok akár ki is kapcsolni az adott filmet, ha látszólag teljesen indokolatlanul megölnek benne egy kutyát. Azt hiszem valamelyik Jurassic Parkban történt, hogy a városban elszabadult T-Rex megevett egy németjuhászt. Azt például ott félbe is hagytam. A Legenda vagyokban legalább volt értelme a gyönyörű kutyus halálának, de a későbbi újranézések során mindig áttekertem azt a jelenetet.