A Ubisoft bemutatója talán nem az a sajtókonferencia volt, amire lélegzetvisszafojtva vártunk, hiszen a korábbi E3-ak alatt leleplezett játékaik közül sem jelent meg mindegyik, másfelől inkább folytatásokra lehetett számítani a francia kiadótól. Egy-két komoly meglepetést azért így is sikerült előhúznia a kalapból Yves Guillemot-nak és csapatának.
Hasonlóan több más konferenciához az idei E3-on, a Ubisoft, illetve az ő házigazdájuk, Aisha Tyler (aki kevésbé kínos poénokkal jött elő a show közben, mint az utóbbi években) is csak egy trailer vetítése után köszönt be, a South Park-RPG-folytatása, ami a Fractured but Whole alcímet (aminek a zsenialitását mazur reakciója tökéletesen összefoglalta) kapta, pedig elég ütős kezdés volt. Cartman és csapata ezúttal szuperhősöset játszik, és ahogy az a mai filmekben szokás, az előző rész főszereplője, a New Kid eredettörténete lesz a fő sztoriszál témája, persze egy jó adag South Park-humorral.
Amikor megláttam az új South Park játék címét, ráprüszköltem egy kis fagyit az előttem ülő olasz lány hajára. Ne szóljatok neki, majd rájön
— GameStar_HU (@GameStar_HU) June 15, 2015
Az ezután beköszönő Yves Guillemot el is lőtte a Ubisoft egyetlen új IP-jét, ami a For Honor címet kapta. A lovagok, vikingek és szamurájok főszereplésével készült játék egy CGI-trailer mellett élőben is bemutatkozott a színpadon, a 4v4 TPS-ben pedig látszólag a Chivalry-vel és a Mount & Blade-del vetekedően részletes közelharci irányítást kapunk (aminek a hátterére mazurnak egy elég nyugatlalnító elmélete van). Az ellenfél játékosai mellett viszont rengeteg, az MI által irányított katona is lesz a pályán, akiknek a szerepe első látásra talán a Titanfall gruntjaihoz teszi őket hasonlóvá.
Én nem mondom hogy a For Honor lead dizájnere titokban tömeggyilkos, de hogy a játék közelharci rendszere gyanúsan hiteles, az tuti.
— GameStar_HU (@GameStar_HU) June 15, 2015
Sokan számítottak a Crew második részének bejelentésére, ehelyett egy kiegészítőt mutatott meg nekünk a Ubisoft. A The Crew: Wild Run még idén novemberben érkezik, és négy, teljesen újfajta versenyzési élményt ajánló járműtípust hoz a Ubisoft közösségre építő autós játékába. A Wild Run viszont Xbox 360-ra nem érkezik, csak PC-re és a jelenlegi generációs konzolokra. Szinté egy kiegészítőt jelentettek be a Trials Fusionhöz egy mókásan megtévesztő trailerrel. A vágtató lóról készült közelképek alapján egészen más játékokra készültünk, de mint kiderült, egy könnyed hangulatú kiegészítést kap a Trials, az Awesome Level MAX-ben pedig akár macskaként is lovagolhatunk egy tüzet fújó unikornison.
Sokadszorra kell a tényleges játék helyett egy E3-as bemutatóval beérnünk a Tom Clancy's The Division kapcsán, amiről a tavalyi E3-hoz hasonlóan egy valódi multis helyzetnek beállított trailert láthattunk a New York legfertőzöttebb részeinek számító Dark Zone-okban való kalandozásról. A tavaszi megjelenés napját azután árulták el, hogy felkészítettek rá, a Dark Zone-ban az is simán megeshet, hogy némi lootért akár a saját csapattársaink is elárulhatnak majd.
Mikor a következő bemutatóként Aisha Tyler a Blue Byte gondozásában készülő városépítő stratégiát konferált fel, én már lelkiekben készültem a következő Settlersre, ehelyett az Anno 2205-öt leplezte le a Ubisoft, ami csalódásnak egyáltalán nem nevezhető. Az új Anno-ban előbb-utóbb más bolygókra, illetve kezdésképp a Holdra is terjeszkedhetünk majd, ráadásul már novemberben fejest ugorhatunk az űrverseny izgalmaiba.
Ezt egy erős váltással a Just Dance 2016 bemutatója követte, Jason Derulo élő előadásával megfűszerezve, de persze nem az énekes slágerének játékbeli szereplése volt az egyetlen dolog, amit a táncos franchise legújabb részéről mesélni szeretett volna a kiadó. Az októberben megjelenő Just Dance ugyanis hat platformra érkezik majd, ráadásul nem lesz szükségünk a Kinectre, vagy a hozzá hasonló kamerás perifériákra sem a játékhoz. Végül bejelentettek egy Just Dance Unlimited nevű szolgáltatást is, amivel egész évben friss dalokat kapunk majd a játékhoz, de csak az új konzolgeneráció gépein.
A Divisionhöz hasonlóan nem az első alkalom volt, hogy E3-on láthattuk a Rainbow Six: Siege-et, aminek kapcsán megismerkedhettünk kicsit a játék történetében központi szerepet játszó Six karakterével, akit Angela Basset alakít majd, a játék szempontjából viszont sokkal fontosabb volt a Terrohunt mód leleplezése. Ennek négy különböző variációja is lesz, és mindegyiket játszhatjuk egyedül, vagy kooperatív módban egy maximum négyfős csapattal. A szeptember végi bétában ezeket is lesz lehetőségünk kipróbálni, amit nagyjából három héttel már a teljes megjelenés követ majd.
A Crew nem az egyetlen autós játék volt, amit a shown leleplezett a Ubisoft, ugyanis négy év után teljesen új Trackmania játék jelenik meg. A Trackmania Turbo PC mellett a jelenlegi generációs konzolokon is bemutatkozik, a novemberi rajtkor pedig 200 pályán száguldozhatunk, a megfelelő reflexekkel a fizika törvényeire is fittyet hányva, ahogy azt a sorozattól megszoktuk. Külön érdekességnek tűnik viszont, hogy a játék egy gombnyomásra akár teljesen új pályákat is tud generálni, így friss kihívásokat kereshetünk akkor is, ha betéve tudjuk mind a kétszáz eredeti pályát.
A show végére tartogatta az egyik legnépszerűbb sorozatát a Ubisoft, az Assassin's Creed: Syndicate-tel szemben pedig nem kicsik az elvárások a rajongók részéről. A bandaháborúk hangulatát kiválóan átadó - bár nem a játékból való - trailert a színpadon nem követte játékmenet, a kiadó YouTube-csatornájára viszont felkerült egy kis gameplay, illetve a játék az éjszaka folyamán még visszatért, egész pontosan a Sony konferenciáján.
A legutolsó játék viszont nem az új Assassin's Creed volt, hanem egy váratlan húzással a Ubisoft egy rövidebb pihenő után visszahozza, és teljesen új irányba indítja el a Tom Clancy's Ghost Recon sorozatot. Jövőbeli katonák helyett a Ghost Recon: Wildlands során Dél-Amerika komolyan felfegyverezett alvilága ellen kell felvennünk a harcot. A trailer alapján a szabadon bejárható világban található küldetéseknek rengeteg különféle megoldási módja lesz, így egy célpontot távolról is leszedhetünk, megpróbálhatunk lopakodni, vagy előkészíteni egy rajtaütést is. Az biztos, hogy erre a játékra még egy darabig várnunk kell, de a Ubisoft Paris projektje elég izgalmasnak tűnik.
Ennyi volt tehát a móka Ubisoft módra. Ti mit gondoltok a látottakról?