A Doom 4 meglehetősen lassan készülget az id Software-nél, de a Bethesda stúdiói egyébként sem arról híresek, hogy úgy elsietnék a dolgokat.
A tavalyi QuakeCon résztvevői már láthatták az új Doomot mozgás közben, de a Bethesda azt ígérte, hogy nekünk sem kell már sokat várnunk, és belepillanthatunk a játékmenetbe. Ez így nem volt teljesen igaz, mert egészen a Bethesda E3 2015-ös konferenciájáig kellett várnunk az első Doom 4 gameplay trailerre.
Megérte. Az új Doom is azok az alappillérekre épül, amikért évtizedekkel ezelőtt beleszerettünk: hatalmas démonok, hatalmas fegyverek és brutális sebesség. A Doom 4 (vagy hívjuk ahogy akarjuk) az idTech 6(66) motoron fut, ami természetesen hatalmas előrelépés a grafikát illetően, de nem ez az egyetlen újdonság. Rengeteg új animáció és fegyver került bele a játékba, de természetesen az id figyelt rá, hogy a klasszikusok is visszatérjenek.
A Doom brutálisabb, mint valaha - ha ez egyáltalán lehetséges. A legyengített (stunnolt) ellenségeket különböző látványos módokon tudjuk kivégezni és persze fröcsög a ketchup rendesen. Főleg, amikor egy láncfűrész kerül a kezünkbe.
Íme az első Doom 4 gameplay trailer!
A Doom többjátékos módja is sok újdonságot tartogat a játékosok számára; visszatérnek benne a kampány új funkciói és különleges buffokkal varázsolja minden eddiginél izgalmasabbá a multiplayert.
Az id Software a játékosok kezébe adja az irányítást. A Doom SnapMap egy pályatervező eszköz és a közösség által gyártott tartalmak gyűjtőhelye, egyben. A játékosok kedvükre hozhatnak létre új mapokat és játékmódokat, amihez minden eszközt megkapnak a fejlesztőktől.