David Gaider, a játék vezető írója szerint a romantika opciója maga „Pandora szelencéje” és hatalmas vitákat képes szülni. Egyesek rossz néven veszik, míg mások kifejezetten élvezetesnek tartják.
Gaider blogjában így nyilatkozott: „Könnyedén el tudom képzelni mi lesz majd akkor, amikor felfedjük a játékot színesítő románc ténylegesen választható opcióit az Inquisition-ben. Egyesek azért fognak csalódni benne, mert pont azzal nem tehetik majd meg akivel szeretnék, mások pedig több oldalas panaszlevelekkel fognak minket bombázni, miszerint megfosztották őket a már régen várt szórakozásuktól, pusztán holmi újítás miatt. Biztosan azért vettük ki a játékból a régi rendszert, mert gonoszak vagyunk vagy unatkoztunk. Különben is, nem látjuk, hogy az ő ötleteik sokkal érdekesebbek? Mi több, amit mi beleraktunk, az homofób/rasszista/pedofil és még folytathatnám, és hát mindenkinek van mindig egy sokkal jobb koncepciója”
Gaider szerint ez a téma még gyakran fel fog merülni a BioWare történetében. Azonban a stúdió emlékezni fog arra is, hogy rengeteg játékos kifejezettet élvezi a szabadságot a szerelmi viszonyok kifejezése terén. Azt is hozzátette, hogy egyes felhasználók a témát nem éppen a megfelelő helyeken és módon vetik fel ami a csapatnak csak még több problémát okoz.
„Tudom, hogy sok rajongónk kifejezetten örülne annak, ha az egész opció a kukában landolna. Ők azok, akik ilyesmivel soha nem is foglalkoztak a játékban, így nekik nem oszt, nem szoroz mi fog történni vele. Azokkal az emberekkel pedig nem is foglalkozom, akik szerint ezt az egészet csak a szebbik nem szórakoztatására tettük bele a játékba és a tényleges játékmenethez köze sincsen.”
Gaider szerint a BioWare titka nem a sztorikban hanem a karakterekben rejlik. A karaktereik több játék szintjét is messze felülmúlják és ezekhez bizony szorosan hozzátartoznak az emberi kapcsolatok. „Nem lenne nehéz kihagyni az egészet a játékból. Azonban ha ezt tennék, úgy érzem hátat fordítanánk valaminek, amit rajtunk kívűl gyakorlatilag senki sem csinál. Így a kérdés pusztán annyi: miért is tennénk ilyesmit? És ha megtennénk: mi lenne helyette?”
„Ha minden igaz erre a kérdésre találtunk választ. Csináltunk már játékot romantika nélkül és ezt máskor is meg tudjuk tenni. Lehet hogy a végén úgy döntünk, hogy nem nyitjuk ki ezt a szelencét és kitalálunk valami mást. De ha így teszünk, akkor annak valami hihetetlenül ütősnek kell lennie, hogy az emberek egyszerűen imádják a játékot és eszükbe se jusson nekik leváltani minket” - tette hozzá.
Ti mit gondoltok a BioWare játékmenetet színesítő ötleteiről? Szükség van szerelmi szálakra egy ilyen játékban?