Van valami megindító abban, ahogyan a fejlesztők magyarázzák játékuk bizonyítványát: elég csak a Killer Instinct esetére gondolni, amely nem free-to-play lesz, csupán egy "nagylelkű demó". Most Mike Laidlaw, a Dragon Age: Inquistion kreatív direktora nyilatkozta azt, hogy a szerepjáték esetében nem a nyílt világ a megfelelő kifejezés, sokkal inkább hívnák multi-regionálisnak. Aha.
Laidlaw szerint az open world emlegetése miatt mindenki azt hiszi, hogy hasonló játékmenetre lehet számítani, mint a Skyrimben, pedig ez nem igaz. A Dragon Age: Inquisition esetében inkább óriási régiókról beszélhetünk, amelyeket szabadon bejárhatunk (egy világtérképen utazunk az egyes helyszínek között), tehát a Dragon Age széria harmadik része sokkal inkább egy multi-regionális cím lesz, mintsem nyitott világú alkotás.
A kreatív igazgató még hozzátette, hogy a régiókat okkal fogjuk meglátogatni, minden kötődni fog valamilyen módon a játék sztorijához vagy szerves része lesz a Dragon Age: Inquistion világának. Az adott helyszínen egyértelmű lesz, hogy kik az ellenségek, de a játékosnak kell kiderítenie, hogy miért vannak ott és hogyan lehetne őket megállítani. Nem forog majd minden a történet körül, mert azzal Laidlaw véleménye szerint megölnék a felfedezést, de mégis azt fogjuk érezni, hogy minden előrébb visz majd. Olyasmit kell elképzelnünk, mint a Dragon Age: Origins, csak nagyobb szabadsággal, óriási területekkel és tekintélyes méretű változatossággal.
A Dragon Age: Inquisition 2014 harmadik negyedévében érkezik PC-re és a jelenlegi, illetve a következő generációs konzolokra, akkor pedig végre kiderül, hogy a Bioware miképpen képzeli el a multi-regionális kifejezést.