A belga Larian Studios még a 2012-es E3-on jelentették be a Divinity: Original Sin elkészítését, amely a Divine Divinity közvetlen folytatása lesz visszahozva a stílushoz passzoló izometrikus nézetet, két főhőst eltérő háttértörténettel, körökre osztott harcokat és valós idejű kalandozást is kapunk, valamint egy két játékos co-op módot mellé, hogy ne legyen olyan szürke az élet.
A fejlesztők a közösség erejéhez fordultak, így a Divinity: Original Sin megmérette magát a Kickstarteren és 236 százalékos sikerrel diadalmaskodott. A közösségi kalapozás remekül sikerült, most viszont szívják a fogukat a Larian munkásai, ugyanis nem tudják tartani a kitűzött 2013-as dátumot, ezért kénytelenek voltak áttolni a játék megjelenését jövőre, a Divinity: Original Sin megjelenés pontos dátuma: 2014. február 28.
A csapat alapítója, Swen Vincke saját blogján adott magyarázatot a dologra, miszerint tisztában vannak azzal, hogy kiábrándító lehet a késés, de több időre van szükségük ahhoz, hogy tökéletesítsék a szerepjátékot, ezáltal egy sokkal jobb RPG élményt kínálnak majd a Divinity: Original Sin premierjekor. A várakozásért cserébe viszont részt vehetünk a novemberi alfa verzió tesztelésében, majd 2014 januárjában elrajtol a béta is. Kibírjuk addig?