A jövőben kiemelten fontos lesz, hogy a DirectX 12-t mennyire is fogják támogatni a jelenleg is kapható és a később érkező videokártyák.
6 év után érkezik most az új DX12 API, mely felépítésében hozza legnagyobb változást. Kevesebb biztonsági féket iktat be, így a hardverhez közelebb engedi a játékmotorokat. A szoftveres határok bővítésével pedig az előző API-hoz mérten jóval több egyszerre megjeleníthető tárgyra számíthatunk. Ez idáig mind szép és jó, de mit is jelent az, hogy nincs olyan kártya a piacon ami 100 százalékosan támogatja az érkező DX12-t?

Nos a korábbi API-verziókkal ellentétben a DirectX 12 esetén nem úgy működik a dolog, hogy vennünk kell egy új, kompatibilis kártyát és dobhatjuk is el a régit. A jelenleg gépünkben csücsülő videokártya is ki fogja használni a DX12-t. Persze nem új effektekre kell gondolni, de akár a közeljövőben érkező címeknél is magasabb részletesség melletti gyorsabb sebességre lehet számítani.
Részletes cikket a DirectX 12 tényleges támogatottságát illetően a PCWorld oldalán olvashatjátok el.