A zombiapokalipszis nincs benne a brit tudósok által készített "Hogyan tehetnénk jobbá a világot?" nevű felmérésre érkezett válaszok top 3-as listájában. Erről főleg a zombik tehetnek.
Az ausztrálokat viszont nem a hörgő élőhalottak, a darabokra szakadó túlélők, a nyári nap fényében a tengerparton rothadó húscafatok zavarják, ó, nem. A reklám a játék nyitó jelenetéből tartalmaz részleteket, amikor egy pár az átváltozás helyett önmaguk felrobbantását választja. Már ez is okkal nevezhető az öngyilkosság egy formájának, de nem, ez sem elég indok a reklám betiltására. Van esetleg tippetek, hogy mi verte ki a biztosítékot?
A helyes megfejtés: a játék logója. Ha jobban megnézitek a fenti Dead Island: Riptide trailer végén is szereplő emblémát, a pálmafán egy felakasztott ember lóg. A reklámot bepanaszoló személy úgy gondolja, ez megrázó lehet azok számára, akik hasonlóképp vesztettek el egy családtagot. Az AIE Australia (Academy of Interactive Entertainment) elmondása szerint a videóban látható erőszak indokolt, jól ábrázolja a zombiapokalipszis során érezhető reménytelenséget. Hozzátették továbbá, hogy szerintük a logó már csak azért sem bátorít senkit öngyilkosságra, mert a játék eseményei és a valós világ között nem igazán van párhuzam (értsd: a játékban kitört a zombiapokalipszis, de ha kinézel az ablakon, nem látsz élőhalottakat mászkálni. Kivéve hétfő reggel).
A logó nincs kapcsolatban a trailer első felében látottakkal, nem tudjuk a zombi felakasztásának előzményeit sem - a robbanás után feltételezhetően a pár egyik fele sem kötött ki egy fán, kötéllel a nyakában (egészben)
Az Advertising Standards Board nem értett egyet az AIE-vel, de elismerték, hogy a legtöbb néző felfogja, hogy a játék világa a képzelet szüleménye, és tisztában vannak azzal is, hogy a szóban forgó reklámot egy olyan idősávban adták le, amikor a TV-nézők többnyire felnőttek. Ugyanakkor a Dead Island: Riptide reklámjának sugárzását betiltották az öngyilkosságra való egyértelmű utalás miatt.