A Dark Souls játékok nemcsak azért elképesztően nehezek, mert a harc kőkemény, hanem azért is, mert a játék egyáltalán nem fogja a kezed. Nincsenek elmagyarázva a mechanikák, semmi nem utal bizonyos rejtett helyszínekre, vagy hogy egyes dolgoknak hogyan is kéne működnie. Mindenre a játékosoknak kellett rájönni. Szerencsére rengeteg a segítőkész rajongók, aki rövid üzenetek formájában segít a többieknek, de ezek legalább fele általában átverés.
A Dark Soulst évekkel a megjelenés után is ezek a rejtélyek tartották életben, mert voltak, akik több ezer órát belepakoltak a játékba újdonságok, titkos átjárók vagy tárgyak után kutatva. A játék atyja, Hidetaki Miyazaki nemrég adott egy interjút az Edge-nek, amelyben elmondta: nincs több felfedezésre váró tárgy, vagy olyan játékelem a Dark Soulsban, amit még ne láttak volna a játékosok.
Miyazaki félkész játéknak nevezte a Dark Soulst, amit szerinte a játékosok és felfedezéseik tettek teljessé. "Szeretném azt mondani, hogy ez a félkész természet teljesen szándékos volt, de sokszor véletlenül maradtak így a dolgok. Ettől függetlenül sosem akartam olyan játékot csinálni, amiben csak és kizárólag azt és pontosan úgy teheti meg a játékos, amit és ahogy a dizájner megálmodta" - tette hozzá.