A Dark Souls II igazgatója, Yui Tanimura elmagyarázta, hogy miért lesz a széria új része szabadabb az első résznél, és hogy a bátrabbak sokkal magasabb szintű feladatoknak is nekirugaszkodhatnak ha kedvük tartja.
Az első Dark Soulsban voltak olyan részei a játéknak (pl. Sen's Fortress), ahova csak úgy léphettek be a játékosok, hogy könnyedebb területeken kellett összeszedniük bizonyos dolgokat. Tanimura elmondása szerint a második részben eldobták az ilyesféle követelményeket, tehát akinek kedve tartja, szimplán elbandukolhat a magas szintű területekre is - bár nem valószínű a sikerélmény ilyen módon, de mindenkinek jobb, ha több választási lehetőség érhető el.
A Digital Spy-jal beszélve a következőket mondta: „A szabad barangolás az egyik prioritásunk a Dark Souls II fejlesztése során, jobban is, mint a Dark Souls I készítése közben. Dark Souls I-ben számos helyre utazhatott a játékos, de remélhetőleg a Dark Souls II-ben még több szabadságuk lesz felfedezni a játék területeit."
„Észrevettük, hogy az első részben bizonyos sorrendi követelmények voltak, mint Anor Londóhoz menni, ami nem feltétlenül rossz dolog. A Dark Souls II-ben több szabadságot szeretnénk biztosítani, hogy ne kelljen sorrendben csinálni dolgokat. Abban reménykedünk, hogy ha a játékosok eléggé próbálkoznak, vagy hajlandóak rá, akár a játék felétől kezdhetnek játszani, attól függően, hogy mennyire hajlandóak vagy bátrak.”
„Nem kell majd egy előre meghatározott vonalon végigvinnie a játékosoknak a Dark Souls II-t, egyedülálló kaland lesz mindenkinek, úgy gondolom. Ez egy érdekes aspektusa a játéknak, amit véleményem szerint jobban fognak élvezni a felhasználók, mint a Dark Souls I-ben.” -mondta Tanimura.
Látványra már bizonyított a Dark Souls II, vajon ebből a szempontból is fejlődik majd a sorozat? Ti mennyire éreztétek megkötve a kezeteket a Dark Souls I-ben?