A neten csak Duranteként ismert Peter Thoman már számos porthoz készített fantasztikus modokat és fixeket, ezért fel is kérték, hogy vessen egy pillantást a Dark Souls II-re még a megjelenés előtt. Durante-nak akkor tetszett amit látott, azonban úgy látszik mégis talált némi kivetnivalót a játékban, ma ugyanis - a megjelenéssel egy időben - már meg is érkezett az első fix.
A jelenleg alfa stádiumban járó eszköz sokat segíthet a grafikai megoldások tökéletesítésében. Lehetővé teszi a textúrák lecserélését, de a mélységélességi beállításokon, a környezeti tárgyak árnyékolásán és az élsimításon is finomít egy kicsit. A dolog szépsége, hogy nem csak Dark Souls II-vel, hanem számos más játékkal is használható.
A modder GeDoSaTo-nak, azaz Generic Downsampling Tool-nak nevezte el a programot, amely már letölthető a blogjáról. A cél az volt, hogy az átlag felhasználók is manipulálhassák a különböző beállításokat, ne kelljen ehhez biztos programozói háttértudással rendelkezniük.
Miközben a kódban kutakodott, Durante érdekes dolgokra bukkant. Egyes páncélok textúrája 2048*4096-os felbontásban készült, a nagy felbontású árnyékok pedig 4096*4096-os felbontást használnak, amely nem megszokott egy játéktól, amelyet a legtöbben 1280*720-ban játszanak.
A mod arra is lehetőséget ad, hogy viszonylag könnyen lecserélhessük az ingame textúrákat is, ennek eredményeként született meg az imént látható kép. Persze senkit sem biztatunk arra, hogy skyrimi magasságokba emelje a modellekkel való trükközést, de egy Gabe-es pajzs nem árthat, biztos ami biztos. Pajzs modok egyébként már az első részben is voltak, ott is hatalmas sikert aratva: