Valószínűleg minden játékos eljátszott már a gondolattal, hogy milyen érzés lehetne megkötések nélkül, a saját mozgásukkal irányítani egy-egy játék fő karakterét. Léteznek ugyan alternatív megoldások szinte mindhárom főbb platform esetében, ám a Kickstarter által finanszírozott Oculus Rift olyan élményt nyújthat a felhasználóknak, amit akár virtuális valóságként is jellemezhetnénk.
Az eszköz gyakorlati hasznát először a Half-Life 2-höz készített mod mutatta be, amely lehetővé tette a használója számára, hogy a fejmozgásával irányítsa karakterét. A bemutatott videóban használat közben is láthattuk az eszközt, amint a játékos megpróbálja megsemmisíteni a feje fölött repkedő helikoptert – a kamera mozgását az Oculus Rift információi alapján érzékelte a játék. Ma ugyanaz a személy (Nathan Andrews), aki elkészítette az imént említett Half-Life 2 modot, előállt legújabb művével, ami a Crysis 3 közelmúltban történt megjelenését tekintve igencsak aktuális: a Crysis mod saját bevallása szerint még nem teljes, de már működik, eredményeit meg is mutatta a nagyvilágnak:
Emberünk tovább dolgozik a fenti projekten, de emellett a Crysis Wars és a CryEngine 3 terepen is mozgolódik (akár egy új játék fejlesztésével karöltve, ha valaki szeretne ilyesmibe vágni VR szemüveg támogatásával).