„Az egész egy ötlettel kezdődik. Fejben mérlegeled, boncolgatod. A barátaidon, ismerőseiden teszteled a fogadtatását. És minden alkalommal, amikor beszélsz róla, változik némileg, az alapján, amit mások hozzátesznek, mondanak róla. Az semmibe nem kerül, hogy bármikor változtass a koncepción. És végül az ismételgetések sorozatából egy olyan ötlet csírázik, amelyet Te sem gondoltál volna, amikor először elgondolkodtál rajta". Cory Doctorow (aktivista, a BoingBoing oldal társ-szerkesztője)
A www.creativeselector.hu portál az első hazai nyílt közösségi innovációs műhely, ahol a vállalatok és a non-profit szervezetek által megfogalmazott kihívásokra és fejlesztési célokra a kreatív közösség közreműködésével hatékony megoldások születhetnek, amelyet a pályázatok kiírói különböző formában támogathatnak.
A Creative Selector oldalán keresztül esetenként nyílt vagy zárt pályázat keretében bárki továbbfejlesztheti piacképes ötleteit a különböző felhívásokban szereplő témakörökre: az oldalon közzétett ötleteket ugyanis a felhasználók további kreatív javaslatokkal vagy kritikus hozzászólásokkal tökéletesíthetik, ezzel segítve egy későbbi üzleti koncepció sikeres megvalósítását.
Az ötlethez kapcsolódó megjegyzések, kommentek, tükrözik a felhasználók elvárásait és segítik az ötletgazdát az ötlet piacképes kidolgozásában. Az oldalon megjelenő vélemények alapján ráadásul az elképzelt termékek piaci fogadtatása is jól előre jelezhető.
A crowdsourcing fogalma
A crowdsourcing a közösségi média párbeszédteremtő képességének egyik legjellemzőbb és legsikeresebb falhasználási módja, az angol elnevezést talán leginkább ötletbörzének, csoportos 'ötletelés'-nek fordíthatnánk.
A crowdsourcing a közösségekben, a tömegben (crowd) rejlő tudást és innovációs készséget hasznosítva képes gyors válaszokat és hatékony megoldásokat találni egy-egy megfogalmazott kérdéskör, vagy probléma megoldására. Nonprofit szervezetek, vagy piaci alapon működő vállalatok egy-egy crowdsourcing oldal közreműködésével, akár saját munkatársaik helyett, zárt vagy nyílt kiírás keretében vonhatják be az online közösséget az ötletelésbe, legyen szó akár egy adott társadalmi szerepvállalásról, vagy például arról, hogy milyen ötletekkel tehetnék jobbá termékeiket. Fontos szempont, hogy az oldalon a befutó ötletek a felhasználók véleménye illetve előzetesen megadott szempontok mentén is rangsorolhatók.
Külföldön a nagyobb cégek már gyakran saját crowdsourcing oldalakat üzemeltetnek, amelyen keresztül új termék ötleteket és állandó visszajelzést kapnak vásárlóiktól. Úttörőként a BMW, a Kraft és a Starbucks crowdsourcing oldalait emelhetnénk ki.
Creative Selector
A CreativeSelector.hu egy nyílt pályázati felhívással indul, amely egyfelől támogatja az online közösségek szervezését, másfelől ötleteket vár mobil eszközökre elképzelt alkalmazásokra, legyen az egy egyszerű játék, vagy akár egy komolyabb montázs (mash-up), azaz egy olyan már létező szoftveres alkalmazásokból összeállított remix, amely funkcionálisan új alkalmazást hoz létre (pl.: legfrissebb andoid alkalmazások).
A legnépszerűbb 5 mobil alkalmazás és 5 közösségi website megoldás közül prominens összetételű Mentori Kör október végén választja ki a 3 db nyertes projektet, amelyek egyenként 300 000 Ft+Áfa összeg támogatást nyernek prototípusuk kifejlesztésére.
Fődíj egy 1 db HTC Desire mobiltelefon. (További tárgyi nyeremények bemutatása az oldalon!)
A megjelenő pályázati felhívás, nem csak a jövő Nobel díjasainak szól, hanem bárki számára nyitott, aki elég elszánt, hogy megvalósítsa saját ötletét. Még az sem feltétel, hogy az ötletgazda értsen a programozáshoz, vagy a marketinghez, az oldalon keresztül összeállhat más területen jártas szakemberekkel is. A pályázat főtámogatója a T-Mobile.
A CREATIVE SELECTOR NYÍLT ÖTLET PÁLYÁZATOT HIRDET OLYAN INNOVATÍV TARTALMAK ÉS ALKALMAZÁSOK FEJLESZTÉSÉRE, AMELYEK A MOBIL ÉS KÖZÖSSÉGI MÉDIA PLATFORMOKBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEKRE ÉPÜLNEK.
Pályázható kategóriák:
1. Építs közösséget!
Téma: Olyan webes tartalmak kialakítására, fejlesztésére várjuk ötleteidet, amely aktív felhasználói közösséget vonz és tart össze.
Tartalom: Bármilyen tartalomban gondolkodhatsz, szólhat az moziról, sportról, vallásról, kertészetről, gasztronómiáról, vagy biológiáról, de lehet egy olyan telekocsi oldal is például, amely kimondottan a fesztiválozók szállítása köré szerveződik.
Üzleti szempont: Az oldalnak rövid időn belül legalább önfenntartóvá kell válnia, ezért fontos, hogy már az ötlet beküldésekor azon is gondolkodjatok, miből lesz majd bevétele.
2. Készíts népszerű alkalmazásokat mobiltelefonra és táblagépre!
Téma: Még nem megvalósított „briliáns" termék ötleteket várunk mobil alkalmazásokra és játékokra, amelyek széles körben népszerűek lehetnek.
Tartalom: Nyitott. Játékok, mash-up, stb.
Üzleti szempont: egyre több olyan működő modell létezik, ahol a kellően népszerű mobil alkalmazások (mobiltelefonra, állandó internet kapcsolattal rendelkező hordozható számítógépre írt programok, pl.: legfrissebb android alkalmazások) üzletileg is jövedelmezők tudnak lenni az ötletgazda vagy fejlesztő számára.
Példák alkalmazásokra a weboldalon!
Előfordulhat, hogy az ötleted mindkét pályázható kategóriába beillik, ebben az esetben válaszd az első pontot.
Az általatok korábban létrehozott, jelenleg is működő közösségi célú weboldalak vagy alkalmazások továbbfejlesztésére is küldhettek ötleteket. Azonban fontos, hogy az oldalon/alkalmazáson tervezett fejlesztés, lényegesen átalakítsa az oldal/alkalmazás jelenlegi működési formáját és bővítse annak funkcionalitását. A jelenleg is működő weboldalak/ alkalmazások általános célú fenntartásához támogatás nem igényelhető!
Bárki pályázhat:
A pályázat nem csak a jövő Nobel díjasainak szól, hanem bárki számára nyitott, aki elég elszánt, hogy megvalósítsa saját ötletét. Még az sem feltétel, hogy az ötletgazda értsen a programozáshoz, vagy a marketinghez, az oldalon keresztül összeállhat más területen jártas szakemberekkel, pénzügyi befektetőkkel.
Hogyan küldheted be az ötletedet?
Az ötleted beküldéséhez egy rövid, max. 1 oldalas leírást várunk, ehhez formai iránymutatást kapsz az „ötlet beküldése" gomb megnyomásakor a CreativeSelector.hu oldalon. Az ötleted mellé, ha szeretnél, küldhetsz rajzot, fotót, videót, vagy bármit, ami segít másoknak jobban megérteni az elképzelésedet. Az ötleted rövid összefoglalója a beküldést követően nyilvánosságra kerül, hogy azt mások véleményezni tudják. Ötleted a Facebook vagy Iwiw azonosítód megadását követően töltheted fel, külön regisztrációra nincs szükség. Azonosítódat a közösségi oldalak bizalmasan kezelik, azokhoz mi nem férünk hozzá, adataidat a lehető legnagyobb körültekintéssel kezeljük. Az adatvédelmi és adatkezelési politikánkról többet a weboldalon tudhatsz meg!
Kiválasztás szempontjai:
Azok a projektek nyernek, amelyek a 2010 október 10-i határidőig a legtöbb Támogatót gyűjtötték, és összhangban a mentorok szavazatával reális üzleti modellt képviselnek, valamint gyorsan piaci termék válhat belőlük. A legnépszerűbb 5 mobil alkalmazás és 5 közösségi website megoldás közül a zsűri október végén ül össze és választja ki a nyertes projekteket.
Támogatás
Támogatóid azokból az ismerősökből és ismeretlenekből lesznek, akik szavazatukkal (like!) támogatják az ötleted megvalósítását. Érvényes Támogatói szavazatnak csak a Creative Selector oldalán keresztül leadott szavazatokat fogadjuk el.
Az első körben a beküldést követően népszerűsítened kell az ötleted, hogy lássuk valóban van-e egy olyan kritikus tömeg, amely használni szeretné majdani termékedet.
Azt, hogy a saját ötleteidet hogyan népszerűsíted, rád van bízva, csinálhatsz neki saját Facebook oldalt, blog-ot, vagy akár videót is, és a közösségi oldalakon keresztül toborozhatsz Támogatókat.
Nyeremények
A legjobbnak ítélt ötletek 300.000 Forintos pénzjutalomban részesülnek, valamint lehetőséget kapnak arra, hogy elképzelésüket hazai befektetők előtt prezentálják.
A számos egyéb termék nyereményről az oldalon keresztül tájékozódhatsz!
A pályázatok benyújtásának helye, módja és ideje:
Ötletedet a 2010 október 10-i projektzárásig a Creativeselector.hu oldalon keresztül folyamatosan benyújthatod. Érdemes azonban sietned, hogy minél több időd legyen támogatókat szerezned.
A pályázati felhívás változtatásának jogát a kiíró fenntartja.
További információ:
Takács Zsuzsa
Creative Selector.hu
Tel.: +36 1 225 1028
Mobil: +36 20 967 68 32
e-mail: takacs.zsuzsa@creativeselector.hu
info@creativeselector.hu
www.creativeselector.hu