Az Assault on Dark Athena azért születhetett meg, mert a Starbreeze és a Tigon (Vin Diesel cége) koprodukciójában Xbox-ra és PC-re fejlesztett Escape from Butcher Bay-t képtelenek voltak kompatibilissé tenni az X360-nal.
Az eredeti
Így merült fel egy pofásabb (bár az eredetinek sem kell szégyenkeznie) grafikával és 1-2 óra extra játékidőt kínáló új helyszínekkel (pl. a címszereplő Dark Athena űrhajó), no meg multiplayer játékmóddal kiegészített remake elkészítésének gondolata. Az isteni szikrát emberi tett követte, s megkezdődött a fejlesztés procedúrája. Habár eredetileg 2007-ben kellett volna napvilágot lásson, a Vivendi 2008-ra halasztotta.
A tuningolt modell
Ezzel még nem is lett volna különösebb baj, hiszen a nyár folyamán jelezte Johan Kristiansson, a Starbreeze CEO-ja, hogy már majdnem elkészült a játék, s garantáltan megjelenik még az év vége előtt. Majd jött az Activision és beütött a ménkű. A projekt kiadó nélkül maradt, de egy fórumbejegyzés szerint már olyan stádiumban van Riddick ráncfelvarrott kalandja, hogy már csak egy kiadóra lenne szükség a teljes boldogsághoz.