Félelmetes, hogy míg régebben a javítások telepítését egyértelműen a javulással asszociáltuk, manapság már azon kell dilemmáznunk, hogy a modern, csillogó-villogó játékok nem fognak-e véletlenül összeroskadni egy javításnak köszönhetően. A kritikailag elismert, de a kezdetektől fogva problémákkal küzdő The Witcher 3: Wild Hunt is hasonló helyzetben van, ugyanis míg az új feature-öknek mindenki örül, a technikai oldalon a javítás kívánnivalót hagy maga után.
A napokban jelent meg a játék 1.07-es verziószámú javítása, mely a hibák kiküszöbölése mellett a játékmenethez is hozzátett néhány újdonságot. Egy praktikus hellyel tovább bővül az inventory, valamint a beállíthatunk egy alternatív mozgási stílust Geraltnak, melynek segítségével az irányítás pontosabban és gyorsabban reagál majd a gombnyomásainkra. Emellett ha minden igaz, ezek után főhősünk már nem veszít a lendületéből, amikor fordul, ezzel egy kicsit érdekesen megváltoztatva a csatákat.
Viszont az igazság az, hogy míg az újdonságok remekül hangzanak, a valóságban nem minden fenékig tejfel. Rengeteg Xbox One-os és PlayStation 4-es játékos jelentette, hogy míg a bugokból tényleg kevesebb van, a teljesítmény övön aluli ütést kapott a telepítést követően. A játék a két konzolon alapvetően 30-ra limitálja az fps-t, de bizonyos területeken a 20-at is érinti, erről az Eurogamer csapata csinált is egy nagyon profi összehasonlító videót, amelyben a gráfokat leolvasva tisztán látszik a különbség a PlayStation 4-en. Nem csak a javulást nem látjuk, néhol kifejezetten rosszabb.
A probléma akkor látszik a legjobban, amikor összehasonlítjuk az előző (1.05-ös számú) verziót a legújabbal, ugyanis ugyanazon az útvonalon végighaladva egyes helyeken akár 8 fps-sel alacsonyabb értéket is elérhet a játék sebessége. Az Xbox One-os verzió ugye alapvetően egy kicsit jobban teljesített az előző verzióban, szóval elég kellemetlen látni, hogy a patch még ezt is egy kicsit lejjebb húzta, holott a cél inkább az lett volna, hogy a PS4 behozza a lemaradását.
Persze nem csak ennyiről van szó, hiszen ha megnézzük a változtatások listáját, tényleg rengeteg hibát kijavítottak a fejlesztők, ami miatt érdemes lehet feltelepíteni a javítást, de azért mégis felmerül a kérdés, hogy tényleg megéri-e? Talán érdemes megvárni egy következő javítást (már ha valakinek van ehhez türelme, de addig már csak a tartalom alapján is mi azt mondanánk, hogy inkább igen, mint nem).
Egyébként külön öröm, hogy időközben a javítás, mely néhány új grafikai beállítási lehetőséget is tartalmaz, a játék PC-s verziójához is megjelent, habár cserébe egy kicsit nagyobb: a 7,3 gigabájtos konzolos változattal szemben 7,6 gigabájtot kell letöltenünk a játékhoz. Egyelőre még nem hallani arról, hogy változik-e a teljesítmény PC-n a telepítést követően, de annyiféle hardveres konfiguráció létezik, hogy nem is lehet egykönnyen megállapítani.
Mindenesetre szomorú látni, hogy annyi AAA kategóriás játékhoz hasonlóan még a The Witcher 3 is megbotlik az ígéreteket illetően, de lassan talán már mindannyian kezdünk egy kicsit hozzászokni.
Ti mit gondoltok? Megpróbálkoztatok a javítással?