Hirdetés

Call of Duty: Ghosts - "egyre drágább és nehezebb az AAA-fejlesztés"

|

Az Infinity Ward szerint a nagy címek, vagy franchise-ok fejlesztése egyre nagyobb anyagi költséggel és komolyabb munkával jár.

Hirdetés

Mark Rubin, aki jelenleg a Call of Duty: Ghosts fejlesztését felügyeli az Infinity Wardnál, arról beszélt egy interjúban, hogy a AAA címek fejlesztése évről évre nagyobb problémákba ütközik.

Rubin szerint ez főleg a kisebb stúdiókat érinti, mert a nagy címeknek rengeteg elvárásnak kell megfelelnie és ezeket nem olcsó dolog megcsinálni. "Ez egy ijesztő dolog, úgyhogy egy kicsit most leveszem a Call of Duty-süvegemet, mert játékot egyre nehezebb és egyre drágább fejleszteni. Úgy gondolom, hogy ez a kisebb stúdiók vannak leginkább bajban. Nem beszélhetek a nevükben, de szerintem sok problémájuk van azzal, hogy olyan játékokat csináljanak, amik megütik a AAA piac mércéjét, mert ezeknek a fejlesztése nagyon nehéz" - mondta Rubin.

 

Természetesen abban egyetértünk, hogy a Call of Duty: Ghosts fejlesztése - főleg, ha a marketingköltségeket is beleszámoljuk - elképesztően drága, de nem ez az egyetlen kihívás. A producer szerint már a grafikai elvárásoknak is gyakran nagyon nehéz megfelelni, de egy sorozatnál nagyon fontos az innováció, hogy képes legyen a következő rész új dolgokat hozni a franchise-ba, egy új címnél pedig egyéniséget nehéz belepasszírozni a termékbe. 

Persze ott van a Devolver Digital is, akik olyan játékokkal támadnak, mint a Serious Sam, vagy a nagyon ígéretes nyusziszex-szel súlyosbított Shadow Warrior remake, amiket AAA-címekként készítenek - és simán be is férnek a nagy játékok közé -, de mégsem a szokásos 60 dolláros áron érkeznek. A Shadow Warriort például már $34-ért elő lehet rendelni.

Nektek mi a véleményetek? Hol van a AAA és a mezei játék közötti határ? Vagy ez senkit sem érdekel, a lényeg, hogy a játék sok-sok boldog órával ajándékozza meg a játékost?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)