Mark Rubin, aki jelenleg a Call of Duty: Ghosts fejlesztését felügyeli az Infinity Wardnál, arról beszélt egy interjúban, hogy a AAA címek fejlesztése évről évre nagyobb problémákba ütközik.
Rubin szerint ez főleg a kisebb stúdiókat érinti, mert a nagy címeknek rengeteg elvárásnak kell megfelelnie és ezeket nem olcsó dolog megcsinálni. "Ez egy ijesztő dolog, úgyhogy egy kicsit most leveszem a Call of Duty-süvegemet, mert játékot egyre nehezebb és egyre drágább fejleszteni. Úgy gondolom, hogy ez a kisebb stúdiók vannak leginkább bajban. Nem beszélhetek a nevükben, de szerintem sok problémájuk van azzal, hogy olyan játékokat csináljanak, amik megütik a AAA piac mércéjét, mert ezeknek a fejlesztése nagyon nehéz" - mondta Rubin.
Természetesen abban egyetértünk, hogy a Call of Duty: Ghosts fejlesztése - főleg, ha a marketingköltségeket is beleszámoljuk - elképesztően drága, de nem ez az egyetlen kihívás. A producer szerint már a grafikai elvárásoknak is gyakran nagyon nehéz megfelelni, de egy sorozatnál nagyon fontos az innováció, hogy képes legyen a következő rész új dolgokat hozni a franchise-ba, egy új címnél pedig egyéniséget nehéz belepasszírozni a termékbe.
Persze ott van a Devolver Digital is, akik olyan játékokkal támadnak, mint a Serious Sam, vagy a nagyon ígéretes nyusziszex-szel súlyosbított Shadow Warrior remake, amiket AAA-címekként készítenek - és simán be is férnek a nagy játékok közé -, de mégsem a szokásos 60 dolláros áron érkeznek. A Shadow Warriort például már $34-ért elő lehet rendelni.
Nektek mi a véleményetek? Hol van a AAA és a mezei játék közötti határ? Vagy ez senkit sem érdekel, a lényeg, hogy a játék sok-sok boldog órával ajándékozza meg a játékost?