Az újgenerációs konzolok megjelenése óta minden játék kapcsán előkerül a számmisztika, így az Xbox One és és a PS4 teljesítménykülönbségéből adódó fps és felbontásbeli különbségek is a vita szerves részét képezik.
Phil Spencer, a Microsoft Xbox divíziójának vezetője már elmondta véleményét a témában, szerinte néhány extra pixelnél sokkal fontosabb a folyamatos játékélmény, ezzel azonban nem mindenki ért egyet. A stúdiók természetesen igyekeznek a legtöbbet kihozni saját játékaikból, az optimalizáció pedig különösen fontos akkor, ha egy fejlesztőcsapatot valamelyik óriás az égisze alá vesz. A Call of Duty széria és a Microsoft kapcsolata már nem ma kezdődött, így nem meglepő, hogy a Call of Duty: Advanced Warfare is a redmondiak szeretetét élvezi, a specifikációról azonban ezidáig nem sok szó esett.
"A 60 fps sima ügy. A felbontást illetően egyelőre várunk a bejelentéssel, de annyit elmondhatok, hogy a három éves fejlesztési ciklusnak köszönhetően volt elegendő időnk, hogy mindenre megfelelő hangsúlyt fektessünk. Még nyilván rengeteg optimalizálás van hátra, de a jelenlegi állapottal is elégedettek vagyunk. Sokat haladtunk az egy évvel ezelőtti megoldásokhoz képest, és még mindig van néhány hónapunk, hogy finomítsunk a játékon. Szoros együttműködésben dolgozunk a Sony és a Microsoft mérnökeivel is, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a játékból." - mondta Mike Mejia, a játék producere.
Szerintetek megint a Call of Duty: Ghostshoz hasonló megoldásokra számíthatunk, vagy mindenki megkapja amit szeretne?