Cliff Bleszinski a lövöldözős játékok műfajának egyik legismertebb alakja. Az idősebbek ugyan a Jazz Jackrabbiten keresztül találkoztak vele először, mégis az Unreal Tournament lett egyik legnagyobb alkotása, hiszen az egyik legnagyobb hatású arena shooterként tartják számon. A Gears of War egy kicsit visszavett az UT játékokra jellemző tempóból, azonban a mester legújabb játéka úgy néz ki, hogy pont ezekhez a gyökerekhez tér vissza.
Már régóta hallani, hogy Project Bluestreak néven készül Bleszinski legújabb lövöldéje, azonban eddig nagyon kevés konkrétumot tudtunk. Most a Boss Key Productions egy Twitch-stream keretében végre bemutatta a játékot egy élőszereplős trailer társaságában, illetve magáról a történetről és a játékemenetről is elárult egy csomó új infót.
Vége a világnak, már megint
A LawBreakers története egy "The Shattering" néven emlegetett katasztrófa után játszódik, melynek következtében a Hold szilánkokra törik, földrengések rázzák meg a Földet, a gravitáció pedig végleg megváltozik a bolygón. Azonban nem egy romba dőlt világ ad helyet az eseményeknek (Bleszinski szerint ez senkinek nem tetszett, mert már annyira lejárt lemeznek számít), ugyanis az emberek újra felépítették a civilizációt, gravitációs trükkökkel és érdekesebben kinéző, poszt-modern építészettel alkalmazkodva a megváltozott körülményekhez. Látszólag jól is mennek a dolgok, de sajnos ezúttal sem minden fenékig tejfel, hiszen hamarosan törvényszegők árasztják el az utcákat.
Az egyedien kitalált keretnek köszönhetően a játék látványvilága is igen érdekesen alakult. A történet ugyan egy poszt-apokaliptikus helyzetet vázol fel, de a játék idején már a világ nagyrésze újra felépült, így két eltérő stílus keveredik a látványban, hiszen a romokban álló kaotikus világ tetejére letisztult formavilággal rendelkező modern épületek kerülnek. A játék vezető grafikusa szerint ez egy jó kombináció, hiszen így meglévő alapokra logikusan képesek építeni, viszont néha azért Cliff fantáziája elkalandozik annyira, hogy kellenek, akik visszarántják a földre (értitek, mert nincs gravitáció, haha).
Itt már nem lesz elég a hátunk mögé nézni
A játékban többféle karakterosztály közül választhatunk majd, melyek nem csak a fegyverreportárban térnek el, de más-más különleges adottságokkal is rendelkeznek, melyek mind a bolondosan megváltozott gravitáció köré épülnek. Cliff szerint a játék "vertikális" lesz olyan szempontból, hogy a játékosok jet packet, grappling hookot és ehhez hasonló eszközöket is használhatnak a mozgásra. A fegyverek egy része alternatív tüzelési módokkal is rendelkezik, azonban a dizájnerek szerint ezeket egyáltalán nem B-tervnek szánták, inkább olyan teljesértékű fegyverként tekintenek rájuk, amik bizonyos helyzetben praktikusabbak lehetnek, mint a többi.
Az egyik legfontosabb tudnivaló a játékról, hogy free-to-play lesz, mert Bleszinski egyszerűen szeretné tartani a lépést az iparral, viszont egyelőre arról még nem tudni, hogy esetleg milyen jellegű mikrotranzakciók fogják fenntartani . A LawBreakerst egyébként az a Nexon fogja kiadni, aki a rendkívül népszerű MapleStory-t is fenntartja, illetve a nemrég indult, kizárólag ázsiában elérhető ingyenes Titanfall változatért is ők felelősek. Gameplay felvételeket egyelőre nem láttunk, de Cliffy szerint még a héten megmutatják a világnak a játékot, illetve a PAX-en is ki lehet majd próbálni, szóval onnan is számíhatunk pár felvételre.
A LawBreakers megjelenés valamikor 2016-ban várható PC-re. Nektek hogy tetszik az eddigiek alapján?