A Dark Souls játékokban nagyon nehéz pajzs nélkül érvényesülni, a védekezés ugyanúgy a hatékony taktikázás eleme, mint a vetődés vagy az ellentámadás.
A Bloodborne, annak ellenére, hogy szintén a From Software készíti, és nagyon sokféleképpen párhuzamba tudjuk állítani a Souls sorozattal, nem díjazza a védekezést. Masaaki Yamagiwa, a Sony Japan producere egy interjúban elmondta, hogy bár lesznek pajzsok, de aki harc helyett inkább magzatpózba görnyed, azt csúnyán utoléri a vég. „Arra akartuk bátorítani a játékosokat, hogy ne bújjanak el, hanem inkább agresszívabban, aktívabban támadjanak a harcokban.”
Ezek fényében egyelőre nem világos, hogy pontosan milyen szerepet szánnak a pajzsoknak, de ha márciusban nekivágtok a Bloodborne-nak, úgy készüljetek, hogy nem lesz alkalom megfutamodni. A játék megjelenési dátuma március 25.