Hirdetés

Mi a World of Warcraft sikerének titka?

|

A Blizzard alapítója egy interjúban mondta el, hogy mi is kell ahhoz, hogy egy World of Warcraft kiegészítő mindenki számára szórakoztató legyen. Nem a free-to-play modell az.

Hirdetés

Már majdnem 10 éve annak, hogy útjára indult a Blizzard világhódító, verhetetlen online szerepjátéka, a World of Warcraft. Az ember azt hinné, hogy ennyi idő után már elfogy a lendülete még egy nagyobb sikerjátéknak is, de az idei BlizzCon bejelentéseket elnézve azt hiszem elmondhatjuk, hogy a WoW-nak még bőven akad tartaléka.

Na de mégis mi lehet a titka a játéknak ennyi év után? Hogyan lehet az, hogy minden egyes kiegészítő megjelenése újra és újra visszacsalogatja azokat a játékosokat is, akik állításuk szerint már letettek a játékról? Többek között erről beszélt Mike Morhaime, a Blizzard társalapítója egy interjúban.

Elmondása szerint nagyon fontos, hogy amikor új tartalom létrehozásáról van szó, akkor a jelenlegi játékosok mellett mind az új, mind a visszatérő játékosokat számításba vegyék: „Én úgy gondolom, hogy a WoW még nagy jövőnek néz elébe. Csakis rajtunk múlik, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy a játék friss maradjon. Új tartalom hozzáadása, a játék hozzáférhetőbbé tétele nem csak új játékosoknak, de azoknak is, akik már korábban játszottak és szeretnének visszatérni."

Morhaime szerint az újabb kiegészítőkkel könnyen el lehet követni azt a hibát, hogy a visszatérő játékosokat elidegeníti a játékhoz hozzáadott extra komplexitás, ami miatt egyre inkább lemaradva érzik majd magukat: „Amikor visszatérnek a játékhoz, annyi minden megváltozik, hogy nem érzik annyira ismerősnek a játékot, mint azt szeretnénk. A hazatérés érzetét szeretnénk kelteni. Azt akarom, hogy amikor az emberek akár évek után is visszatérnek a kemény munkával felépített karaktereikhez, akkor az ismerős érzés fogja el őket, és vissza akarjanak térni a játékba."

Sokan azt vallják, hogy egy ilyen játéknak manapság ingyenessé kell válnia ahhoz, hogy kompetitív tudjon maradni, de Morhaime szerint ez a döntés nem ennyire magától értetődő: „Ha priorizálnom kéne, akkor az első az aktív játékosbázisunk, második a visszatérő, és a harmadik az a csoport, amelyik még 9 év után sem próbálta a játékot. Az emberek öregszenek. Vannak akik 9 éve még nem voltak elég idősek a játékhoz, és szeretném, ha lenne számukra egy jó választás, mire felnőnek. Szerintem az ingyenes modellre váltani nem feltétlen annyira triviális döntés, figyelembe véve a dolgokat, amiken változtatnunk kéne. Elérhető kell hogy legyen, biztosítanunk kell egy ingyenes belépőt a játékba, de hosszú távon azt hiszem, maradunk az előfizetéseknél."

Mondhatnánk, hogy ha már ingyenes nem is lesz, legalább konzolokon megpróbál teret nyerni, de Morhaime nem látja ezt valószínűnek a közeljövőben. Azonban arról lehet szó, hogy esetleg a mobil eszközök is valamiféleképpen csatlakozni tudjanak Azeroth világához. Addig is megmaradnak a jó öreg asztali gépeknél.

Ti mit gondoltok erről? Meddig maradhat az MMO trónon a World of Warcraft, és mi lehet a titka a sikerének?

Ne feledjétek, hogy folyamatosan követjük a BlizzCon 2013 eseményeit, így semmiről maradtok le, ha figyelemmel kíséritek a híreinket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)