Nagyon várjuk már, hogy visszatérhessünk Rapture-be, megismerhessük a vízalatti város egy másik oldalát, és persze kipróbálhassuk, milyen a felnőtt Elizabeth-et irányítva játszani a Burial at Sea DLC-ben.
Ken Levine és a játék pályatervezője, Amanda Jeffrey az IGN-nek adott interjúban rengeteg érdekességet elárultak arról, hogy a törékenynek egyáltalán nem látszó főhősnő hogyan fog „működni” a Burial at Sea: Episode Two-ban. Liz ugyanúgy FPS nézetből lesz irányítható, ráadásul fegyvereket is fog tudni használni, de a vigoroknak (vagy mivel Rapture-ben járunk, plasmidok) nem vesszük sok hasznát. Ezek helyett viszont tudunk majd töréseket nyitni, ami azért valamivel mégiscsak menőbb.
„Nagyon óvatosnak kell lennünk, hogy a játékosok ne kapjanak másmilyen élményt annál, amilyet Liztől kaptak az Infinite-ben, és amilyennek Lizt fogják látni a DLC első részében. Mindig ezt tartjuk a leginkább szem előtt, mivel Liz egy Bookerhez képest teljesen más karakter, és ha csak beraknánk Bookert egy dresszbe, az volna a legnagyobb árulás, amit Lizzel elkövethetnénk. A játékosok azt éreznék, hogy az olcsó utat választottuk, ezt pedig igyekszünk elkerülni.” - mondta Jeffrey. A hölgy elmondása szerint Elizabeth esetében inkább a stratégián és a harc elkerülésén lesz a hangsúly ahelyett, hogy keresné a bajt:
„Még mindig próbáljuk kitalálni, hogy pontosan milyen széleskörűek legyenek Liz töréses képességei, amikor játszhatóvá válik. Nem igazán akarok túl sokat mondani arról, hogy jelenleg hogy állunk vele, mert abszolút lehetséges, hogy az elkövetkezendő hetekben változtatunk rajta. Azt viszont elmondhatom, hogy Elizabeth és a töréses képességek nem feltétlenül jelentenek biztos győzelmet. Megérti ezt az univerzumot és a többit, amit meglátogathat, és újfent ismeri a konstansokat és változókat.”
Liz attól, hogy ablakokat tud nyitni más világokba, még nem lesz mindenható:
„Van néhány dolog, amiket megváltoztathat, amik nem befolyásolják jelentősen a világot. Nem válik istenszerűvé a képességeitől. Sokkal több módon tud majd kapcsolatba lépni a világgal, mint azt az Infinite-ben láthattuk, ugyanakkor nem csak annyi történik, hogy elmegy valahova, majd 'most megnyomok egy gombot, és mindenkinek happy end lesz!' módon rendbetesz mindent. Mert ha belegondoltok, ez nem lenne valami szórakoztató.”
A Burial at Sea: Episode One jelenleg béta fázisban van, azonban, mint ahogy azt a fent olvasottakból is leszűrhettétek, az Episode Two még egyelőre elg kezdetleges. A körvonalak viszont már megvannak: az első epizód Booker ÉS Elizabeth története, a második viszont leginkább a hölgyről szól.
„Booker karaktere kevésbé lényeges, mint Elizabeth-é, mivel [Bookert] irányítod.” - tette hozzá Levine. „Inkább a felfedezésről szól, mintsem a [Bookerré] válásról. Ez a mi döntésünk volt, így Elizabeth a Burial at Sea második részénél már eleget fejlődött ahhoz, hogy érdekes legyen a játékost az ő szerepébe helyezni.”
Izgalmasnak hangzik, de még sokat kell rá várnunk: az Episode 2 megjelenése egyelőre nem ismert, ugyanakkor megnyugtató a tudat, hogy az Episode One már ősszel megérkezik.