A módosított Xbox 360 kontroller több biometrikus szenzort is rejt, melynek köszönhetően a kutatók mérhetik a játékos szívverésének sebességét, a légzés sebességét, és az izzadás mértékét. Ezek az adatok segíthetik a fejlesztőket, hogy a kontroller tartójának igényeire szabják az élményt.
„Ha a játékos izgalmat keres, és a kontroller adta jelekből látható, hogy unatkozik, akkor mondjuk bedobhatunk még több zombit a pályára” – mondta az alkotó, Gregory Kovacs. „A kisgyerekek igényeihez is szabhatjuk a játékot. Ha a szülő aggódik, hogy a csemete túlságosan belelovalja magát, akkor lejjebb csavarhatjuk az izgalmat, és emlékeztethetjük, hogy itt az idő egy kis pihenésre.”
Mindezek mellett elképesztő áttörést jelenthet a megoldás a horror játékok piacán. Persze nem ez az első alkalom, hogy valaki ilyen technológiával próbálkozik, de eddig ez tűnik a leginkább piacképes lehetőségnek. Ti mit gondoltok, milyen játékokban lehetne eredményesen hasznosítani az érzékelőket?