Pár nappal a játék május 7-i bejelentése után már tudtuk, hogy nem harcolhatunk majd egymás ellen a Wolfenstein: The New Order multiplayerében, mivel ezt a módot kihagyják a fejlesztők, az okokról viszont még nem hallottunk - idáig.
Az első Wolfenstein: The New Order gameplay után ugyan nem estünk hanyatt, de egész kellemes hangulatba ringattak minket a látottak, úgyhogy azért várjuk a játékot. A játékot, melyből a mai trendektől eltérően kimarad majd a multiplayer. Sajnáljuk? Nem nagyon, sőt örülünk, hogy így még több idő marad az egyjátékos mód tökéletesítésére. De mi állhatott a döntés hátterében?
Pete Hines, a kiadói feladatokat ellátó Bethesda alelnöke elárulta, hogy a fejlesztő Machine Games eredeti tervei között sem szerepelt a multi, ők pedig semmit sem akartak erőltetni.
"Nem fogjuk letuszkolni a torkukon, és azt mondani, 'eddig is volt multi, most is legyen.' Ezek a srácok remek dolgokat alkotnak. Ha megnézitek a The Chronicles of Riddick, vagy a The Darkness játékaikat, ezek olyan kreatív elemekből épülnek fel, melyek a mostani Wolfensteinben is megtalálhatóak, és ezért volt vonzó számunkra a csapat, valamint az elképzeléseik az új Wolfensteinről (...) Azt mondtuk nekik 'Oké, csináljátok így', nem pedig azt, hogy akkor keresünk olyanokat, akik hajlandóak többjátékos módot csinálni".
Régen láttunk ilyen korrekt hozzáállást egy kiadó részéről, reméljük idővel egyre többen követik majd a Bethesda irányvonalát. A Wolfenstein: The New Order megjelenésére év végéig kell várnunk, a Machine Games lövöldéje ekkortájt érkezik PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra, valamint PlayStation 4-re és Xbox One-ra. És igen, nem lesz benne többjátékos mód, ez van.